6-8. mail toimus Tallinna Lauluväljakul rahvusvaheline autorinukkude näitus “Nukukunst”. Näitusel sai tutvuda Eesti, Venemaa, Läti, Leedu, Ukraina, Valgevene, Georgia, Rootsi, Saksamaa, Hollandi ja teiste riikide kunstnike-nukumeistrite loominguga. Ning käisin seda kunsti uurimas.

Mina sattusin nukkude teemadesse aastaid tagasi. Internetis kolades jäi silma, et on võimalik teha ümber masstoodangu nukke. Kuna see tundus nii huvitav, siis hakkasin ise ka katsetama. Esimeseks probleemiks oli, et tuli leida just mulle sobilikud nukud. Nii ma kolasin ringi kaltsukates, osta.ee oktsionitel ja FB müügigruppides. Vajalike nukkude kogumine võttis aasta, sest ma ajasin taga kindlaid nukke. Katsetades selgus, et erinevatel nukkudel on omad plussid ja miinused. Lisaks tuli leida vajalikud vahendid. Päris paljud katsetused on läinud metsa, sest selgus, et see kõik on palju keerulisem ja vajab harjutamist. Nukkude ümber tegemine nõuab teadmisi. Nii ma vahel ikka ja jälle kolan mööda õpetusvideosid ja üritan ka miskit teha.

Minu tegelik huvi on bodymodifikatsiooni nukud. Neid masstoodanguna toodetakse väga vähe ja minul on hetkel vaid üks originaal eksemplar. Kui sooviksin selliseid nukke, siis peaksin tellima välismaalt või siis ise tegema. Ja ise tegemine on palju huvitavam protsess. Kuid jällegi omaette ooper on näiteks nukkudele tätoveeringute loomine. Sellega ma nägin kurja vaeva kuni leidsin endale sobiliku viisi.

Näitusele minnes salamisi lootsin, et ehk ma leian sealt vähemalt ühe bodymodi nuku. Pettuma ma ei pidanud, sest seal oli üks box, kus olid Monster High nukud ja esindatud oli Operetta, mis on mul endal täiesti olemas. Lisaks sain osta nukkudele ripsmete materjali. Kuid käsitsi tehtud nukkudel ma ei näinud tätoveeringuid või muid keha muudatusi. Maailmas on tegelikult tõesti inimesi, kes just selliseid nukke teevad aga kahjuks sellel näitusel neid ei olnud. Igatahes vaatab, ehk järgmisel aastal toimub veel see näitus ja endale võtsin eesmärgiks, et ehk selleks ajaks saan oma nukkude tegemisega nii kaugele, et saan ka miskit näidata. Miks mitte? Vähemalt on motivatsioon harjutamiseks ja õppimiseks.

Näitus oli värvikirev ja huvitavaks tegi just see, et nukud olid käsitööna tehtud. Nii ma sain reaalselt kohapeal näha, kuidas on nukkudele tehtud näod. Eriti köitsid mu silma pall-liigendiga isendid. Igatahes väga huvitav elamus olenemata sellest, et sellel päeval mul tervis jukerdas korralikult ja ma otseses mõttes tuikusin seal nukkude vahel ringi. Siia panen mõned lemmikud, mis mulle endale väga meeldisid.

Kui hakkasin pildistama üht nukku, siis jäi mulle silma üks neiu oma haldjakõrvadega. Temal olid kõrvadele pandud haldjakõrvade tipud. Meenus, et ma polegi kirjutanud sellel teemal, et maailmas inimesed lasevad oma kõrvu opereerida, et saada kõrvadele soovitud kuju. Veel üks väga huvitav bodymodi teema. Ja tõesti on võimalik lasta oma kõrvu ümber kujundada. Valikus on haldjakõrvad, trollide kõrvad, papakoi kõrvad ja mõni laseb üldse kõrvad eemaldada. Ja seda kõike selleks, et muuta oma välimust looma või mõne tegelaskuju sarnaseks. Kõige enam jääb silma just haldjakõrvade teemasid. Mõned inimesed on lausa aastaid järjekorras, et lasta soovitud artistil oma kõrvasid kujunada. Ja muidugi tuleb hoolega valida, et keda oma kõrvadele ligi lasta. Näiteks haldjakõrvade puhul on erinevad protseduurid ja sellest tulenevalt erinevad tulemused. Kas lastakse lihtsalt kõrva tippu kujundada või lastakse kujundada tervet kõrva. Kõrvade osas on meeltult palju erinevad võimalusi. Lisaks lastakse lõigata kõrvades kõhreosasse auke või lastakse lõigata kõrvaservadest tükke (tulemus meenutab nagu keegi oleks kõrvu närinud).

Mida kõike inimesed maailmas oma keha muutmiseks lasevad teha? Ja kuidas ma suudan alati leida neid teemasid ringi liikudes. Kui algselt tundub bodymodi teema nii võõras ja et seda on vähe, siis tegelikult on seda meie ümber väga palju. Iseasi kas teised inimesed seda nii märkavad nagu mina märkan.

