Asept on väikeste haavade, nahakahjustuste, päikesepõletuste, putukahammustuste ja lahjendatud kujul suu desinfitseerimiseks. Selle üheks koostisosaks on cetylpyridinium chloride ehk CPC. Kasutatakse paljudes toodetes ja seda võib leida hambapastades ja suuloputusvedelikes.

Värskete iluaukude puhastamiseks on rangelt keelatud – vesinik, piiritus, gutasept, safeguard seep jne. Eelnimetatud vahendid ärritavad, kahjustavad naharakke, halbade bakteritega koos hävitavad ka paranemiseks vajalikud head bakterid.

Soovitatud ongi vaid meresoola lahus ja kummelitee.

Uurides erinevaid materjale, siis oma üllatuseks leidsin viiteid, et kui on väga tõsine põletikuline ja mädane protsess, siis võib kasutada mõned korrad haavade raviks mõeldud vahendeid. Et siis see annab parema “tõuke” paranemiseks. Aga seda vaid juhul, kui on tõsine probleem. Gutasepti kindlasti ei soovitata, kuid Asepti kohta ma ei leidnud vastust, et kas see on sama halb. Kuna seda võib lahjendatud kujul kasutada ka suu loputamiseks, siis see oligi põhjus, miks ma alguses julgesin seda põletikuliste iluaukude ja kõrvaaukude puhastamisel kasutada.

Üldiselt ma olen nii endal kui lapsel Asepti kasutanud väga tihti. Just igasuguste marrastuste ja putukahammustuste puhastamiseks. Päris mitmes artiklis haavade kohta on soovitatud puhastada haavu sellega. Ja tavaliste haavade ja kriimustuste puhul on see toode hästi sobinud ja mis põhiline, see ei tekita kipitust ja ei ole lisaks probleeme tekitanud. Seda võib lahjendatuna kasutada isegi suu desinfitseerimiseks ja mitmeid kordi ma kasutasin seda põskedes ehete kandmise ajal suu loputamiseks, kui periooditi tekkis põseaukudes põletikke.

Ma olen siiani alati kasutanud meresoola lahust ja/või kummeliteed, kuid on ikkagi juhtunud olukordi, kus ma kasutan Asepti ja see on andnud nagu lisa tõuke paranemiseks. Lihtsalt ajaga on tekkinud tähelepanek, et kui koguaeg näiteks paranemise perioodil kasutada kummeliteed ja kui äkki tekib tõsine põletik, siis kummelitee ei aita piisavalt sellel hetkel. Ja aastate jooksul on mul tõesti juhtunud tõsiseid probleeme. Mitmel korral olen kogemata vigastanud venitatud kõrvaauke ja peale seda tekkis tõsine infektsioon. Lisaks oli mul korra kõrvas kõhres oleva auguga tõsine probleem. Nimelt ma haigestusin gripiviirusesse ja terve keha läks häiresse. Kõik värsked iluaugud hakkasid otseses mõttes mädanema kuigi enne oli kõik korras. Ja siis meresoola lahus ärritas ja kummelitee ei aidanud piisavalt. Kasutasin paaril päeval Asepti ja olukord tunduvalt paranes. Edasi kasutasin tavapäraselt kummeliteed vaheldumisi meresoola lahusega. Et selles osas vastab tõele, et haavadele mõeldud vahend annab lisa tõuke paranemiseks juhul, kui on ikka väga tõsine probleem tekkinud.

Niisama igapäevaselt värskete iluaukude puhastamiseks see toode kindlasti ei sobi!!! Kuid kui on tekkinud tõsine mädane põletik, siis sellest võib abi olla. Samas tuleb vaadata üle, et miks on probleem tekkinud, äkki on põhjuseks ebasobilikust materjalist vale suuruse või vale kujuga ehe. Nimelt valed ehted võivad takistada paranemise protsessi. Samuti valed hooldamise võtted.

