Facebookis on olemas grupp “Tätoveeringud”. Soovitan seda gruppi uurida ja jälgida, sest sinna tätoveerijad jooksvalt laevad oma värskemaid töösid. Nii on hea jälgida, et mida uut ja huvitavat tehakse. Siiani see ongi ainuke koht, kus on võimalik kätt pulsil hoida ja jooksvalt näha erinevate tätoveerijate töösid. Muidu ju peab igat tätoveerijat või salongi eraldi jälgima. Kahjuks kõik Eesti tätoveerijad ei ole aktiivsed oma tööde näitamisega, kuid päris paljud ikkagi aegajalt annavad endast märku.

Muidugi ma ei saa jätta manimata minu lugu selle grupiga. Kui kunagi mõtlesin hakata õppima tätoveerimist, siis otsustasin, et ma pean enne ikka tutvuma Eesti tätoveerimise maastikuga. Eelnevalt ma olin olnud aastaid ninapidi välismaal ja tegelikult mul polnud õrna aimugi, mis kodumaal toimub. Ja nii ma selle grupi leidsin ja asusin jälgima.

Mingi aeg grupi looja otsis abilisi ja pakkusin ennast. Mõtlesin, et hea võimalus ennast kurssi viia Eestis toimuvaga. Ja nii ma seal abiks olin ja tõesti selle ajaga ma õppisin väga palju. Ma poleks kunagi osanud aimata, millesse ma olin ennast seganud. Aasta seal olemist oli ikka väga pöörane.

Alguses oli rahulikum kuid ajaga tuli gruppi inimesi juurde ja seda keerulisemaks kõik muutus. Paratamatult mis ühele meeldib, see teisele ei meeldi. Kui prooviti viidata, siis seda võeti rünnakuna. Oli perioode, kus ma ei soovinud oma FB avada, sest mu postkast uppus kirjade all. Iga nädal tuli silmitsi seista väga erinevate probleemide ja muredega. Sellel perioodil ma kindlasti sain mõne halli karva oma juuksepahmakasse.

Inimestel on kuidagi nii elementaarne, et kõigil on sõnavabadus ja seda kasutatakse avalikus ruumis. Ja tihti tekkisid vaidlused ja konfliktid. Eriti nädalavahetusel ja tundus, et ka täiskuu ajal. Vahel oli tunne, et asi on juba tätoveerimise maailmast kaugel ja ongi vaid mingite konfliktide lahendamine. Oli juhused, kus ma ainult hetkeks lahkusin arvuti tagant ja tagasi jõudes oli juba mingi jama toimunud. Nagu oleks olnud lasteaias. Ja tõesti vahel ma olin nõutu kogu selle kupatuse keskel.

Ja eks selle ajaga jäi palju asju silma ja tegelikult olin tihti murelik. Oli näha, et inimesed ei ole kursis tätoveeringute ja tätoveerimise maailmaga. See ka põhjus, miks ma oma vanas bodymodi blogis hakkasin tätoveeringute teemadel kirjutama ja miks ma seda suunda ka siin blogis nüüd jätkan.

Kuid eriti murelikuks tegi mind alagajate tätoveerijate teema, kodus tätoveerijad ja kehvemad tätoveerijad (tõesti siis ma ajasin neid taga ja jagelesin nendega). Ja eks see teema teeb mind siiani murelikuks. Alati tekib küsitavus hügieeni osas. Paar aastat tagasi kui hakkasin tätoveerimist õppima, siis ma olin tõsiselt hädas, et õiget infot leida ja lõpuks Terviseameti andis suuna kätte. Kuid alati tekib küsimus, et kas uued tätoveerijad ikka teavad kõike ja kas kodus tätoveerijad ikka tagavad hügieenilise töö?

Murelikuks teeb see, et ikkagi on tätoveerijaid, kes ei tee just kõige ilusamaid ja kunstiliselt õigeid tätoveeringuid. Jah, tätoveerimine võib tunduda lahe ja pop, kuid kui ikka kunstilist soolikat ei ole, siis ei tasuks inimeste nahkasid rikkuda. Tätoveerija võib ise arvata, et tätoveering on ilus, kuid see inimene liigub ju ringi ja kindlasti tema tätoveeringut näevad inimesed, kes näevad ära, et asi on paha. Kas teate, kui raske on hinnata teise inimese nahal olevat tätoveeringut selle inimese soovil? Ikka ja jälle mu käest küsitakse nõu ja mul on alati väga kahju, et ma pean välja tooma tätoveeringu vead. Päris tihti küsitakse mu käest nõu tätoveerijate kohta ja soovitakse, et ma ütleks oma arvamuse tööde põhjal. Ja siis mul alati tekib ahastus, et miks osad tätoveerijad ikka ei ole edasi arenenud ja ikka teevad kehvasid tätoveeringuid. Kas keegi ei julge seda neile öelda? 

Igatahes selles grupis abiliseks olemine oli väga õpetlik. Peale tätoveerimise maastikuga tutvumise sain tutvuda ka FB gruppide maailmaga (ja ma poleks arvanud, et see tegelikult nii töömahukas on). Ja ma olen tänulik, et mulle see võimalus anti. Vahepeal toimus grupis adminnide vahetus ja nüüd on seal olukord rahulik.

