Kunagi (ehk oli aasta 2010) mõtlesin katsetada värvilisi kontaktläätsesid elus esimest korda. Tegelikult olin sellele mõelnud juba ammu-ammu aastaid varem. Soov oli katsetada nukusilmade teemat. Alguses tundus väga kerge võimalus oma välimuse muutmiseks. Kuid asja uurima hakates ja katsetades selgus tõsiasi – see ei olegi nii lihtne.

Alguses uurisin infot tuttavatelt, kes kannavad kontaktläätsesid iga päev. Siis lappasin erinevaid videosid ja muretsesin suure diameetriga värvilised kontaktläätsed, konteinerid ja hooldusvedeliku.

Ja siis hakkasin harjutama. Ja see oli kohutav. Esiteks sain teada, et algajana ma oleksin pidanud ostma 1 kuulised läätsed, mis on pehmemad ja mugavamad. Minul aga olid 6 kuulised ja need olid väga tugevad ning ebamugavad. Läätsede silma saamine ja nende ära võtmine oli paras õudus. Ma katsetasin vist kõiki nippe ja trikke ja soovitusi. Noo nuta või naera, kui ma isegi sain lõpuks läätsed silma, siis neid kaua silmas hoida ei saanud. Tunni möödudes tekkis ebameeldiv tunne ja silmad läksid punaseks. Kord ma suutsin läätse tagurpidi silma suruda (jep see on võimalik). Ühel korral ma vist pesin käsi lohakalt ja nii sattus koos kontaktläätsega silma juuste hooldusvahend, mida olin enne pähe määrinud. Oi seda kõrvetavat tunnet. Ja vot siis ei saanud kiiresti kontaktläätse silmast kätte. Lisaks mind häiris tohutult, et kontaktläätsedega oli ühes silmas midagi hägust. Mainitakse, et alguses võib  selline probleem esineda ja ajaga silm harjub ära. Kuna ma katsetasin vaid paar nädalat, siis ma ei harjunudki ära. Kindlasti sellel korral olin valinud väga valed värvilised kontaktläätsed.

Pool aastat hiljem oma sahtleid koristades jäi näppu kontaktläätsede konteinerid. Neid avades vaatasid mulle vastu kivistunud värvilised ollused. Selle peale meenus, kuidas kunagi kellelgi kivistus kontaktlääts silma (vist juukselakk sattus silma). Prrr.

Kui Te ei ole varem kandnud kontaktläätsesid, siis soovitan pöörduda silmaarsti poole. Näiteks kui ma tellisin uued värvlised kontaktläätsed, siis kohe esimese asjana küsiti, et kas ma olen varem kandnud ja soovitati minna silmaarstile. Silmaarstid saavad vaadata, kas üldse saab kontaktläätsesid kanda, sest inimestel on silmad erinevad ja vahel kontaktläätsede kumerus ei sobigi. Samuti tasuks eelnevalt põhjalikult uurida ja harida ennast.

Igatahes minu esimene katse kontaktläätsedega ebaõnnestus ja selle katse teostan uuesti.

