Mida teha siis, kui kulmud ja ripsmed on loomulikult heledad ning väga tüütu on neid iga päev värvida? Selleks on ideaalne võimalus kulme ja ripsmeid keemilselt värvida. Seda teenust pakutakse erinevates salongides kuid on võimalik osta vastavaid tooteid ja ise kodus värvida.

Ma olen ise oma ripsmed ja kulme keemilselt värvinud üle 10 aasta. Siiani on kõik karvad alles jäänud ja ma pole kordagi mõelnud, et kui ohtlik või ohutu see tegevus tegelikult on. Keemilised kulmude ja ripsmete värvid paneks samasse patta, kus on juuksevärvid. Mõlemal juhul on tegemist keemiliste kompottidega. Ainukese vahega, et kulmude värvimisel nahk puutub värviga kokku minimaalselt võrreldes juuste värvimisega. Samas ripsmete värvmisel on oht, et keemilised ained võivad sattuda silma. Kasutusjuhendit täpselt järgides ei tohiks probleeme tekkida. Muidugi tuleb esimesel korral teha naha tundlikuse test. Aga paljud seda reaalselt teevad?

Kuid kui ikkagi mõelda ripsmete keemiliselt värvimise peale, siis ma tegelikult leian, et neid värve ei tohiks üldse müügil olla. Liiga riskantne. Väga hoolega peab järgima kasutusjuhendit, sest see on täis erinevad hoiatusi. Suuremal või väiksemal määral võib värvi sattuda silma. Silmad on inimese kõige tähtsam vara. Ripsmete keemiliselt värvimisel on keemilised ained liiga lähedal silmadele. Ning eriti ohtlik on siis, kui inimene alles esimest korda hakkab värvima. Kulmude värvimise osas leian, et see ei ole nii ohtlik. Peale värvimist eemaldada värv vatiga ja siis värv maha pesta. Sedasi ei satu midagi silma. Kuid ripsmetelt värvi eemaldamisel ja maha pesemisel võib sattuda ikkagi midagi silma.

Poest värvide ostmisel tuleb pöörata tähelepanu sellele, et osad värvid sobivad ainult kulmude värvimiseks ja nendega ei tohi ripsmed värvida. Kui soovitakse värvida ripsmeid, siis tuleb osta toode, mis sobib nii kulmudele kui ka ripsmetele. Minul on juhtunud seda, et olen kogemata ostnud vale värvi. Pildil on näha kaks sarnast pakendit kuid üks sobis vaid kulmudele. Harjumusest haarasin toote pakendi välimuse järgi. Värvisin kulme ja ripsmeid. Märkasin, et silmad hakkasid kohutavalt kipitama ja ei saanud aru, milles probleem. Hiljem mõlemat pakendit uurides avastasin, et ekslikult olin kulmuvärviga ripsmeid värvinud ja sellest see kipitav tunne kuigi värvi otseselt silma ei sattunud. Igatahes selle värviga ripsmeid enam ei värvinud.

Aegade jooksul olen kasutanud erinevaid tooteid ja väga pikalt kasutasin Depend tooteid. Need tooted kipuvad nahka värvima nii, et seda värvi on nahalt väga keeruline maha saada. Alati tuleks kasutada vaseliini silmade ja kulmude ümber. Pakendiga on kaasas vaseliin. Kuid seda alati ei jätkunud viimasteks värvimisteks.

Ripsmete värvimisel tuleb ikka väga ettevaatlik olla. Salongis on ju inimesel silmad kinni ja teine inimene värvib. Kuid ise värvides ei saa ju sedasi värvida ja värvi tuleb kanda peale nii nagu värviks igapäevaselt ripsmeid (kuigi õpetuste järgi jääb mulje, et inimene peaks ise endal silmad kinni ripsmeid värvima või peaks keegi teine kodus aitama). Hoolega tuleb vaadata, et ikka kõik ripsmed oleksid värviga koos. Ja värvi ei tohi mitte mingil juhul silma sattuda. Kui värv satub silma, siis alati kohe värv eemaldada ja rohke veega pesta.

Lisaks Dependi puhul oli tüütu see, et alguses tuli ripsmeid ja kulme määrida mitmel korral ühe ainega ja siis lõpuks teise ainega. Palju mässamist. Ainult eraldi kulmudele mõeldud värvi tuli plastkausis kokku segada.

Kunagi ma leidsin väga hea värvi kuid kahjuks see kadus müügilt.

Nüüd proovisin RoColor värvi (vanas bodymodi blogis sama teemaga postituse all kommenteerija soovitas). Ning pean tunnistama, et võrreldes Dependiga on see värv väga mõnus. Silmad kordagi ei kipitanud, mis on imede ime. Pakendil on ka märgitud, et on hüpoallergilne.  Kuigi ma kasutasin musta värvi, siis mul jäi tulemus mõnusalt tumepruun. Lisaks nahale ei jäänud ühtegi värvilaiku kuid ma kasutasin ka vaseliini kulmude ning silmade ümber (ei olnud pakis kaasas). Tundub, et uus lemmik toode. Alguses otsisin seda Prismast, aga ei leidnud. Lõpuks leidsin Maxxima xxx-st.

Lisaks on mind alati kummitanud kummaline probleem. Nimelt kõik pruunid värvid jäävad esimesel korral oranzi varjundiga. Et alati ma pean värvima 2 korda järest, et saada ilus pruun tulemus. Nii ma olude sunnil hakkasin kasutama musta. Kuid sellega ma olen päris tihti saanud ängribörd välimuse. Õnneks nädalaga on värv kulunud normaalseks. Üldiselt on kõik värvid püsinud 4-6 nädalat.

Miks üldse keemiliselt värvida, kui see on tegelikult nii ohtlk ja eriti just ripsmeid värvides? 

Hea küsimus. Kui kulmud ja ripsmed on loomulikult ikka väga heledad, siis on tüütu neid iga päev värvida. Samas ei taha seasilmadega ka ring joosta. Keemiliselt kulmude ja ripsmete värvimine sobib neile, kellele meeldib loomulikum välimus ja ei soovi alati kodust väljudes ennast meigiga katta. Igapäevane ripsmetuššiga värvimine ja selle värvi maha võtmine ärritab silmi rohkem. Lisaks sedasi võib ka sattuda silma väga palju erinevaid aineid. Seega  4-6 nädala tagant keemiline värvimine on silmadele säästlikum kui igapäevane mökerdamine.

Ripsmete osas tuleb arvestada, et tulemus jääb oma värvist tumedam kuid loomulik. Seega kui soovitakse intensiivsemat tulemust, tuleb ikkagi kasutada ripsmetušši. Kulmude osas alguses võib tulemus olla intensiivsem. Kuid selle vea annab parandada sellega, et lihtsalt kulme pesta mitmed kordi. Ja uskuge või mitte, isegi ripsmekarvadel ja kulmukarvadel on tegelikult näha välja kasvamise ranti kuid värvi kuludes see rant kaob.

Minu kindel soovitus – ärge värvige oma kulme keemiliselt päev enne mingit üritust või tähtsat asja!!! Nädal varem on OK. Jep, ma lolli peaga olen paar korda seda nalja teinud. Ühel korral jäi värv liiga kauaks peale ja ma sain süsimustad ängrybörd kulmud. Kuidas ma siis meeleheitlikult terve päeva aina pesin oma kulme erinevate toodetega, et värv heledamaks kulutada. Samas massiivsed tumedad kulmud on tänaval tavaline nähtus ja ehk siis aitab näo tegemine, et nii peabki olema 😀 Teisel korral olin tõsiselt hädas värviplekkidega, mis värvmisega olid tekkinud ja maha ei kulunud. Depend värviga juhtus ka seda, et need värvplekid jäid kulmude sisse nahale ja vahel olid need eriti võikalt näha.

Lõik Dependi pakendilt “The perfect “natural look” that means you look smart in the morning, when playng sport, sun-pathing, swimming or whatever else you do”.

