Tegin kodus parasjagu suurpuhastust ja näppu jäi karp, milles olid küünelakid. Aasta tagasi ma analüüsisin, kui kahjulikud tegelikult küünelakid inimese tervisele on ja peale seda ma soovisin kõik küünelakid ära visata. Õnneks ma ei ole kunagi eriline küünte lakkija olnud ja nendest loobumine ei tundunud ulme keeruline. Kuid ikkagi panin need karbiga sahtlisse, et ehk kunagi saan kusagil mujal neid ära kasutada.

Ja nüüd, kui see karp näppu jäi, siis muidugi olin juba unustanud, et kui kahjulikud need on. Juba usinasti uurisin youtubist huvitavaid õpetusi, et kuidas ikka megailusaid ja lahedaid asju küüntele teha. Ja siis juhuslikult FB uudistevoos jäi ette SEE. Ja igasugune lakkimise isu kadus. Mind hakkas häirima mõte, et mõned tunnid peale küünte lakkimist on mu vereringes küünelakis olevad mürgid.  Ja siis meenus miskit.

Tegelikult on olemas ohutumaid küünelakke. Kui ma käisin Tradehaouse WTF geellakkide tootekoolitusel, siis ma sain põgusalt tutvuda ka SpaRitual küünelakkidega. Need küünelakid on 100% “vegan” ehk tooteid ei testita loomadel ja ei kasutata loomseid kõrvalprodukte. Kõik küünelakid ja küüneeliksiirid on 100% DPB, formaldehüüdi-, formaldehüüdivaha-, kampori- ja tolueenivabad. Seega on need inimese tervisele ohutumad. Samas ma kipun ikkagi arvama, et täiesti ohutuid küünelakke ei ole olemas. Sellel korral ma ei hakanud SpaRituali küünelakke ostma, sest mulle ei meeldinud küünelaki lõhn. See meenutas tavalise küünelaki lõhna ja ei tundunud usutav, et see on ohutum.

Kuid hetkel on küünelakikunsti tegemise soov juba nii suur, et ma hakkasin uuesti uurima, kas ja kus müüakse ohtuid küünelakke. Tunnistan ausalt, ma sain sellest otsimisest paraja peavalu.

Põhiliseks probleemiks on küünelakkides olevad formaldehüüd, tolueen ja dibutüülfalaat ehk DBP. Kõik need kemikaalid imenduvad läbi küünte organismi ja tekitavad probleeme. Kuid kui toodetest on need ained eemaldatud, kas siis ikkagi on need tooted ohutud? Loogika ütleb, et need ohtlikud ained on ju toodetes põhjusega. Kui need eemaldada, siis tuleb ju need asendada millegi muuga. Ja kas siis need uued ained ikka on ohutud. Äkki nende kohta pole veel piisavalt uuritud?

Kohati on hetke situatsioon tragikoomiline. Mul on kodus terve posu küünelakke ja ma tahaks küüsi lakkida, aga ma ei julge neid küüntele panna, sest need on ju mürgised. Tõesti, vahel on parem vähem teada 😀

