Sellise lause peale tekib esimesena mõte, et see punane on VERI. Ei, see on kõigest minu leekivpunane juuksevärv, mis soovib vihmaga minema voolata. Paratamatus, mis kaasneb punase juuksevärviga.

Ma armastan punast värvi juustes ja just sellist erksat leekivat punast. Punane pigment paneb juuksed elama ja särama. Ikka ja jälle jõuan mingi aja tagant ringiga tagasi selle värvini. Mõnda aega olen punaste juustega ja siis loobun sellest värvist ning liigun edasi teiste toonide peale. Ja kuna ma hetkel olen jälle punasega mestis, siis kirjutan natuke selle värvi võlust ja valust.

Kahjuks selle värvi juures ongi vaid üks pluss – see värv on säravalt ilus. Ja just alguses. Kahjuks ülejäänud ongi vaid miinused. See ka põhjus, miks ma väga kaua punapea ei ole. Ja laon letti kõik need miinused.

Suurim miinus ongi see, et värv kulub kiiresti koledaks. Alguses on küll ilus ja särav kuid iga järgneva peapesuga voolab see sära kanalisatsiooni. Väga kiiresti tekib kulunud oranzikas punane. Selleks, et värv oleks ilus, tuleb kasutada toonivaid balsameid. Ja see on kohutavalt tüütu.

Teine suurim miinus on see, et see värv määrib. Vannituba, rätikud, riided jne. Rätikud näevad välja nagu kedagi oleks veristatud.  Neid rätikuid valgete riietega pesumasinasse ei tasu toppida. Kui niiskete juustega magama minna, siis hommikuks on padjapüür punane. Peadpidi rätikus magamine, sellega harjub lõpuks ära.  Kui õues sajab vihma, siis hakkavad juustest voolama punased nired, mis rikuvad riideid. Punapeana olen alati loobunud valgete riiete kandmisest. Ma olen mitu kapuutsiga dressipluusi ära rikkunud. Niisked juuksed ja kapuutsi pähe tõmmanud. Pärast neid plekke enam välja ei saanud. Vanni nühkimisest olen loobunud, sest mis sellest ikka nühkida kui varsti jälle on punane.

Et siis jah, ilus värv aga nii palju peavalu. Minu jaoks on tegelikult veel üks suur pluss punasel. Nimelt punane neutraliseerib rohelist. Ja see värv aegajalt mulle juustesse tekib. Ma kasutan ju juustes lillat ja sinist. Kuid kui ma soovin värvi vahetada, siis on probleemiks see sinine. See ei kulu alati täielikult maha ja blondeerides tekib roheline toon. Ja punane värv päästab alati olukorra.

Kuid punasega on veel üks suur miinus. Kuigi ta ju kulub kiiresti juustelt maha, siis ikkagi keeruline on seda värvi juustest täielikult eemaldada. Punane pigment kinnitub tugevasti juustesse ja seda on väga raske eemaldada. Blondeerides punane väga vaevaliselt kaob. Tihti on tulemuseks oranzikas toon.

Ma olen miteid kordi punasest blondiks läinud. Kui ma punasest tüdinen, siis ma lasengi värvil kuluda oranziks. Vahepeal turgutan kulunud tooni tooneriga. Teisisõnu segan tooneri tooni vastavalt juuste kulunud värvile, et värv oleks ühtlane mitte laiguline. Mingi aeg blondeerin ja loomulikult ei saa kohe ühtlaselt heledaks. Samas ma olen jällegi värvi parandanud alati tooneritega. Ja mingi aeg hiljem jälle blondeerinud. Kuidas ma täpselt segan toonereid, seda ma ei oska õpetada. Kasutan erinevaid ning segan ja lahjendan valge palsamiga.

Et siis sellise lood punasega. Neid naljakaid olukordi selle punasega on ikka olnud veel. Ujulas käimine on omaette ooper. Kõik juuksed peavad olema ilusti ujumismütsi all peidus, muidu on ujudes punane rada järgi 😀 Ühispesuruumis võib ka inimesi ehmatada, sest pead pestes hakkab hullult punast tulema. Punase peaga ma ei taha vihmaste ilmadega õues olla 😀 Ei tea küll miks. Kõige kauem suutsin järjest punapea olla 7 kuud. Tavaliselt juba 1-2 kuuga tüdineb sellest mässamisest ära.

Sellel korral katsetasin SYOSS bright red 5-92. Enne värvimist blondeerisin, sest juuste väljakasv on suhteliselt tume. Värv väga lekib ja ma ei mäletaks, et mul mõni punane nii kohutavalt palju oleks lekkinud ja määrinud. Tulemus alguses oli ilus ja meenutas pakil olevat värvi. Erkpunane, kuid ikkagi väga tugeva oranzi valjundiga. Peale paari pesu oranz tuli aina enam esile. Ja ma veel ostsin seda punast lausa mitu pakki, et oleks varuga. Kuid arvatavasti rohkem seda värvi pähe ei pane 😦

