Kui ma tegin küünelakikuhilate eksperimente, siis ikka ja jälle küsiti – kuidas sa need kuhilad maha võtad/võtsid? Ma võtsin need kuhilad maha ühes tükis väga kerge vaevaga ja ei kasutanud küünalakieemaldajat! Tundub uskumatuna? Asja nimi on Peel-off aluslakk/aluskiht (peel off base coat). See aluslakk kantakse küüntele ja kui on täielikult kuivanud, siis kanda peale küünelakk. Küünelaki eemaldamiseks on vaja kasutada pisikest pulka. Servadest õrnalt harutada ja kogu küünelakk eemaldub ühes tükis.

Ma olen peel-off aluslakki kasutanud mõnda aega ja saan teha oma kogemustest väikese kokkuvõtte.

Müügil on TradeHouse kodulehel (SpaRituali sarjas 15ml 14.00) ja IDEAAL kosmeetika poes (IsaDora sarjas 6ml 8.75). Minu teada Eestis rohkem neid ei olegi (aga võin eksida).

Mina muretsesin IsaDora peel-off aluslaki (kunagi hiljem katsetan ka SpaRituali oma ja üritan küüned taha saada UNT-ile)

Mis on sellise aluslaki plussid ja miinused?

Suurim pluss on see, et tõesti väga kergesti saab eemaldada küünelaki. See tuleb ühes tükis küüntelt ära (üldiselt). Minu jaoks ideaalne, sest mulle meeldib katsetada erinevaid tehnilisi võtteid küünte lakkimisel. Pigem ongi selline aluslakk ideaalne neile, kellele meeldib teha küünelakikunsti ja ei pea oluliseks ajalist püsivust. Lausa lust on päevas mitmeid kordi uusi asju küüntel katsetada. Ja just glitterküünelakkide osas on selline aluslakk tõsiselt hea leiutis. Ja jääb ära tüütu küünelakieemaldajatega mässamine. Mulle ei ole kunagi küünelakieemaldamine meeldinud. See ka üks põhjuseid, miks ma ei ole varem küüsi eriti lakkinud. Viimastel nädalatel lausa mõnuga katsetan küüntel erinevaid asju.

Miinuseks on see, et maniküür ei kesta kaua. Minul oli rekord 3 päeva. Nimel kui käed on liiga kaua vees, siis küünelakk tuleb ise maha. Lühiajaliselt nõusid pestes ei juhtunud mul midagi aga kui ma pesin kauem nõusid, siis maniküür lihtsalt ligunes lahti ja libises küüntelt maha. Küüsi lakkides tuleb olla ettevaatlik kui on vaja puhastada küünte ümbrust. Minul on mitu korda juhtunud, et hakkan puhastama või parandama ja siis kogemata aluslaki servast lahti tõmmanud. Siis on mõtekas kõik maha võtta ja uuesti teha. Ning kindlasti tuleb oodata aluslaki täielikul kuivamist (kiht peab muutuma läbipaistvaks). Kui liiga vara panna küünelakk, siis asi hakkab lainetama ja erinevaid tehnikaid kasutades tahab kogu asi küüntelt lahti tulla. Et kindlasti on asi pirtsakam võrreldes lihtsalt lakkimisega.

Minul juhtus ühel korral see, et ajasin aluslaki valge küünelakiga sassi. Peale lakkimist ootasin, et miks see aluslakk juba läbipaistvaks ei muutu. Lõpuks avastasin, et kurja, ma olen vale asja küüntele pannud 😀

IsaDora Peel-off aluslakkiga on mul praktiliselt alati maniküür ühes tükis maha tulnud. On olnud apsakaid. Samas kui katsetada nii palju erinevaid tehnikaid õppimise eesmärgil, siis on tõesti mugav, et saab kiiresti küüned puhtaks ja uuesti alustada.

Internetis jäid silma õpetused, et kuidas ise teha peel-off aluslakki. Selleks kasutatakse tavalist liimi (PVA või kooliliim). Tegelikult peel-off lakid ongi liimi põhised (va UNT) ja näiteks IsaDora peel-off lakil on tunda liimi lõhna. Ise katsetasin PVA liimi ja see töötas. Lahjendasin liimi paari tilga veega ja panin pintsliga küüntele. Hiljem tõesti küünelaki sain ühes tükis kätte. Kuid oli üks miinus. Nimelt küünelaki värv imbus läbi liimi küüneplaadi sisse. Et peale küünelaki eemaldamist olid oma loomulikud küüned punaka/roosaka varjundiga. Hiljem internetis videosid lapates jäi silma, et sama probleem esines ka teistel. Seega ma ei soovita liimi kasutada. Õige peel-off aluslakiga seda muret ei ole olnud.

Et siis selline huvitav info 😀 Kui nüüd mõelda, et kui ohtlik on peel-off aluslakk inimese organismile, siis muidugi täiesti ohutu ta ei ole. Samas peaks tekitama kaitsebarjääri küünte ja küünelaki vahel. Hetkel ma jään vastuse võlgu. PVA liimi osas on kindel, et kuna küüneplaati imbus läbi liimikihi küünelaki värvi, seega ohtlik. Kuid õigete peel-off alulakkide osas pean asja uurima.

