Ikka ja jälle inimesed otsivad tätoveerijaid hinna järgi. Soovitakse saada odavalt. Osad lausa otsivad kodus tätoveerijaid, sest need teevad odavamalt kui salongis tätoveerijad. Kuid inimesed ei mõtle sellele, et kui tehakse odavalt, siis järelikult tätoveerija hoiab kuludest kuidagi kokku, sest tätoveerimine ise on tegelikult väga kallis lõbu. Kirjutan järgneva oma vaatenurgast, sest hetkel ma olen selles asjas sees. 

Miks on tätoveerimine nii kallis? Inimestele tundub nii ülekohtuselt palju maksta üüratuid summasid oma nahale saadud piltide eest. Kuid see on teenus ja teenuse pakkujal on kulud, mille peale tätoveeringu soovija ei tule.

  1. Teenust tuleb pakkuda vastavates tingimustes. Selleks on vaja nõuetekohast ruumi. Sellise ruumi loomine nõuab suurt eelarvet. Sellise ruumi rentimine on jooksev kulu. Kui selline ruum on ise oma kapitaliga loodud, siis tuleb see kulu teenust pakkudes tasa teenida. Oluline on see, et inimesele pakutakse teenust hügieeninõuetele vastavates ruumides. Kodus tätoveerijal ei ole võimalik tagada täiesti hügieenilist tööd. Paratamatult on ristsaastumise oht. Kahjuks inimesed ei mõtle sellele. Peamiseks on odavus ja nii ohustatakse oma tervist. Salongides on Terviseameti poolt kontrollitud, et kas kõik nõuded on tagatud.
  2. Teenuse pakkumiseks vajalikud asjad on kallid. See teema jaguneb kaheks. Tätoveerimiseks vajalikud asjad on kallid (korralikud masinad, kvaliteetsed värvid, sisustus jne). Jällegi eelarve peab olema korralik ja hiljem tuleb see ju tasa teenida ning vajadusel täiendada. Teiseks, hügieenilise töö tagamiseks on vaja samuti palju vahendeid ja asju. Need on jooksvad kulud. Ei piisa vaid ühekordsetest nõeltest (lihtsalt need on vaid üks pisike osa kogu hügieenist).
  3. Tätoveerija tööaeg. Siis alla kuulub konsultatsioon, kavandi loomine, kavandi nahale kandmine ja lõpuks tätoveeringu tätoveerimine. Mida suurem ja keerukam töö, seda rohkem kulub aega.
  4. Tätoveerija õppimise kulud. Oleneb tätoveerijast. Mina isiklikult eelistan oma kunstilisi teadmisi ja oskuseid täiendada erinevatel kunstikursustel. Kindlasti peaksid enamik tätoveerijaid ka käima jooksvalt erinevatel kunstikursustel. Tätoveerijad ka vabal ajal loovad kavandeid ja joonistavad. Samuti tätoveerijad käivad maailmas ringi ja koguvad teadmisi teistelt tätoveerijatelt. See kõik on ju ka kulu. Kulu selleks, et saada paremaks tätoveerijaks. Lihvida oskuseid, et pakkuda häid ja kvaliteetseid tätoveeringuid.

Ma arvan, et see peaks andma parema ülevaate, miks tätoveeringute saamine on kallis lõbu. Te maksate kõige selle eelneva eest. Kuid kui Te saate kusagilt väga odavalt tätoveeringu, siis peaks tekkima küsimus, et kuidas tätoveerija saab seda endale lubada, et teeb nii odavalt? Millest on ta kulusid kokku hoidnud? Jah, kodus tätoveerijad teevad odavamalt, sest nad ei ole teinud kulutusi hügieeniliste tingimuste loomiseks/rentimiseks, kuid tasuks ikka hoolega mõelda, kas tasub sedasi oma tervist ohtu seada. Miks ikka inimesed ei taha aru saada, et kodus ei ole võimalik tagada hügieenilist tööd (va kui on kodus selleks ekstra nõuetele vastav ruum ehitatud). Hügieeni osas on üldse asi nutune, sest kas ikka kõik tätoveerijad on kursis hügieeni nõuetega tätoveerimisel. Osad on täiesti ise õppinud ja väga suur oht ristsaastumiseks. Uskuge mind, see on väga kergesti tekkiv ja erinevad nakkushaigused võivad kergesti edasi kanduda. Ma olen korduvalt internetist näinud piltidelt hügieeni nõuete rikkumisi ja ahastus tuleb peale (värsked tätoveerijad ju uhkustavad oma töödega jne).

Eks mu käest on ka küsitud, et oh sooviks ka saada tätoveerijaks, et mida oleks vaja jne. Siis ma olen üldiselt sama asja maininud. Peab olema valmis suurteks kulutusteks. Selle peale hakkab juba jutt, et kas odavamalt ikka ei saa, aga need hiina  KIT kohvrid on ju head odavad. Siis mul küll tekib alati ahastus, et miks inimesed ei adu, odav ei ole hea. Miks alati tahetakse kõiges nii meeletult raha kokku hoida?

Kohati on see tätoveerimine selline riskiga asi. Kui tätoveerijana läbi ei löö, siis võib ju kõik need kulud korstnasse kirjutada (avatud tooteid ja värve ei tohi edasi müüa, tehnikat ja muud varustust võib). Lisaks peab arvestama sellega, et varustus ja asjad ka aeguvad. Näitena, ma ostsin paar aastat tagasi oma asjad ja nüüd aeguvad juba värvid, ühekordset asjad jne. Ja see kõik tuleb nüüd välja vahetada. Koguaeg on jooksvad kulud. Ma hiljem kirjutan eraldi, et kui palju on mulle mu bodymodi hobi maksma läinud ja kui suured kulud on veel ees ootamas.

Nii et ehk nüüd inimesed mõistavad paremini, miks tätoveeringute saamine on kallis lõbu.

 

