Tätoveerimise maastikul toimus väga oluline üritus – Street Mirror Expo 2016. Üritus, mis tõi kokku tätoveerijad ja tätoveeringute huvilised. Seda üritust ootasin suure huviga ja teen väikese ülevaate sellest üritusest läbi bodymodi blogi silmade.

Kahjuks ürituse algusest ei ole mul miskit kirjutada, sest ma läksin kohale parimate tätoveeringute valimise ajaks, et näha võisluses osalevaid tätoveeringuid. Nimelt ma olen ju aastaid vaadanud Eesti tätoveerijate kunstiteoseid arvuti vahendusel ja minu huviks oli see, et millised need tätoveeringud näevad välja reaalselt nahal. Seega kogu mu tähelepanu oli suunatud tätoveeringutele, mida näidati poodiumil nii žüriile kui ka vaatajatele.

Enne tätoveeringute esitamise algust viskasin kiire pilgu kogu üritusele. Ühes suures ruumis olid esindatud tätoveerimise salongid ning tätoveerijad. Ja tõesti neid oli seal palju. Osad tätoveerijad veel tätoveerisid. Selline massiline tätoveerimine tekitas minus kahtlaseid tundeid. Lihtsalt kogu see asi paistis välja ebahügieeniline. Samas ma olen täiesti kindel (ja loodan), et iga tätoveerija tegi sellistes tingimustes kõik nii nagu vaja ja hoolitseti hügieeni eest. Lihtsalt üldmuljena ajas toimuv pead vangutama. Ma ei ole varem sellistel üritustel käinud ja arvatavasti nii need asjad taolistel üritustel ongi. Väga põnev oli vaadata, et nii palju tätoveerijaid on koos ühel üritusel. Muidugi minu aju hakkas errorit andma. Kuna ma ju olen jälginud tätoveerijate tegemisi ja nende kunstiteoseid, siis tätoveerijaid nähes hakkas mu aju kokku sobitama nägu, nime ja tätoveeringuid. Igatahes minu aju jooksis kogu selle melu peale kokku nagu ülekuumenenud arvuti.

Nii, aga liigume sellest tätoveerijate massitätoveerimise ruumist edasi. Üritusel oli palju tätoveeritud inimesi ja kindlasti paraja osa moodustasid need, kes oma tätoveeringuid žüriile esitasid. Ja noo minu jaoks oli tõsiselt palju vaatamist. Kui muidu tänaval jääb silma rohkem inetuid ja koledaid tätoveeringuid, siis sellel üritusel selliseid tätoveeringuid ma väga ei märganud. Üldiselt oli näha head taset ja stiili. Ütleks nii, et kahel jalal kõndivat kunsti oli korralikult. Ja ma ei olegi varem nii palju tätoveeritud inimesi korraga koos näinud. Õhkkond oli muhedalt mitmekesine ja kirju.

Ja asuks selle parimate tätoveeringute valimise juurde. See oli ju põhjus, miks ma üldse sinna üritusele kohale läksin. Väga hea oli see, et oli palju erinevaid kategooriaid. See aga tähendas seda, et võistluses osales kokku natule üle 200 tätoveeringu. Ja tunnistan ausalt, seda kogust tätoveeringuid järjest vaadata oli väsitav.  Žürii tegi hoolega oma tööd ja seda oli näha, et kuidas igat tätoveeringut põhjalikult uuriti ja hinnati.

Minu jaoks oli natuke häiriv üks asi. Nimelt õhtujuht mainis alati inimese ja tätoveeringu autori, kui inimene oli žürii ees. Siis liikus see inimene edasi pildistamise nurka ja siis poodiumile. Kuid samal ajal, kui see inimene oli poodiumil, siis õhtujuht juba mainis järgmist tätoveeringu autorit ja inimest, kes oli žürii ees. Seega jube raske oli järge pidada, et kelle tehtud tätoveeringut just parasjagu poodiumil näidati. Vahepeal õhtujuht mainis küll, et kelle tööd poodiumil näidati, aga kahjuks seda juhtus harva. Samas on arusaadav, et õhtujuhi jaoks muutub ka asi keeruliseks, et kes kus parasjagu on. Minu jaoks see ei olnud väga suureks probleemiks, sest ma ju teadsin enamike tätoveeringute autoreid. Samas oli ka töid, mida ma varem ei olnud näinud ja kahjuks ei saanudki autorit teada. Rahva sees olles oli kuulda, et paljudele oli selle teemaga segadust.

Kohe päris alguses ma tegelikult poodiumil näidatavaid tätoveeringud ei näinud, sest rahvast oli palju ja isegi terav kullipilk mind ei aidanud. Oleks võinud olla mingi süsteem, et näiteks korraks oleks näidatud tätoveeringuid suurel ekraanil. Siis oleksid poodiumist kaugemal olevad inimesed ka midagi näinud. Kuid ajaga jäi rahvast vähemaks ja siis sai poodiumile lähemale. Päris lõpus ma olingi poodiumi ääres ja sain kullipilguga tätoveeringuid vaadata. See oligi selle ürituse eredaim hetk minu jaoks. Ja mida ma siis nägin? Teate, selle peale ma ütlen vaid WOW. Kuigi juba arvuti vahendusel need tööd näevad väga head välja, siis reaalis olid need veel paremad. Paremini oli näha kunstilist külge, pisidetaile ja tätoveerija oskuseid. Ning tõesti, enamus tätoveeringud olid tasemel, mis näitab seda, et meil on Eestis tõsiselt häid tätoveerijaid, kes hoiavad taset kõrgel.

Kindlasti oli kirss tordil tätoveeringud, mis olid selle ürituse ajal tehtud. Sai näha värskeid tätoveeringuid. Ja tätoveeringute näol oli sellel üritusel minu jaoks mõned üllatused ja pärlid.

Kuna see tätoveeringute vaatamise periood oli väga pikk ja väsitav, siis parimate autasustamisele ma ei jäänud. See asi jäi natule liiga hilja peale. Algselt ma plaanisin blogi jaoks teha ürituselt palju pilte kuid loobusin, sest oli näha, et ma ei saa piisavalt hea kvaliteediga pilte ja jäin lootma teiste pildistajate peale.

Siit leiab üritusest pildigaleriisid (soovitan uurida, siis saab parema ülevaate üritusel toimunust ja võistluses osalenud tätoveeringute tasemest).

http://elu24.postimees.ee/v2/3832323/megagalerii-vaata-street-mirror-expo-ponevaid-voistlustoeid-kus-ueks-kohtunikest-oli-anu-saagim-kes-voistlejaid-lahkelt-sampanjadusiga-kostitas

http://elu24.postimees.ee/v2/3832319/galerii-kultuurikatlas-toimus-vaegev-taetoveerimismess-street-mirror-expo

http://elu24.postimees.ee/v2/3832325/voitjate-galerii-street-mirror-expo-kes-olid-parimad

http://www.ohtuleht.ee/758389/ohtulehe-galerii-palju-kirjut-nahka-ja-metalli-kultuurikatlas-toimus-tatoveeringumess

Õhtulehe VIDEOD

http://www.ohtuleht.ee/758537/ohtulehe-video-tatoveerija-aleksander-leonhard-erm-populaarsed-on-tatoveeringud-mida-teevad-omale-popartistid

http://www.ohtuleht.ee/758527/ohtulehe-video-kehaaugustaja-sandra-viimastel-kuudel-on-nibuneedid-vaga-populaarseks-lainud

Kui midagi veel kusagilt leian, siis lisan juurde.

Võitjate kohta infot hakkasin saama järgmisel päeval ja tegelikult mul on siiani segadus, et milline tätoveering mis koha sai. Loodetavasti tuleb selle kohta täpsem info ja siis panen info SIIA.

Igatahes kokkuvõtteks jäin üritusega rahule. Muidugi oli ka muigama ajavaid hetki. Kindlasti galeriisid vaadanud inimesed panid tähele pilte, kus inimestel on püksid maas. Nad ei eksponeerinud oma trussikuid või kannikaid vaid tätoveeringuid, mis asusid reitel või lausa kannikatel. Lihtsalt see oli alati nii koomiline, kui keegi žürii ees hakkas pükse maha võtma. Igatahes kiitus ka tätoveeringute omanikele, kes olid julged ja tublid. Ma küll ei kujutaks ette, et peaksin sellise rahvamassi ees püksid maha võtma ja siis sedasi trussikute väel inimeste ees seisma. See on üks pilt vähestest, mis ma seal tegin. Tegelikult ma üritasin seda tätoveeringut hiljem kaadrisse saada, aga tulemuseks oli mul lõpuks pilt kellegi tagumikust (pildistamise ajal tõmmati püksid üles). See oli hetk, kus ma loobusin pildistamisest täielikult.

14224701_1067425523305157_4381347626989241682_n

Müts maha peakorraldaja  Eero Soomere ees ja ma olen täiesti kindel, et 2016 aasta teoks tätoveerimise maastikul valitakse Street Mirror Expo 2016 korraldamine. Selline üritus on väga vajalik ja kasulik. Siiani on ühiskonnas erinevad eelarvamused ja tihti ei osata näha, et tätoveeringud on üks kunsti vorm ja tätoveerijad loovad kunsti. Õnneks iga aastaga muutub asi paremaks. Juurde tuleb uusi tätoveerijaid, kes toovad maastikule midagi uut ja põnevat. Väga hea meel oli näha värsket verd sellel üritusel. Meil on korralik kogus tõsiselt häid tätoveerijaid, kellest võiksid mõned teised tätoveerijad õppust võtta. Ühiskonnas on näha, et tätoveeringud on muutunud aina populaarsemaks. Seda enam just sellised üritused on heaks eeskujuks, et millised on head ja kvaliteetsed tätoveeringud. Selliste ürituste kajastamine omakorda tutvustab seda huvitavat maailma laiemale publikule.

Jään huviga ootama veel taolisi üritusi. Kindlasti üritan selleks ajaks saada aparaadi pildistamiseks, et saaksin teha pildimaterjaliga reportaaže (kohe on tunda, et ainult kirjutamine ei anna edasi seda emotsiooni, mida mina näen ja tunnen).

