Soolisus ja seksuaalsus – mis need on? Miks ja kuidas inimesed korrigeerida sugu? Milliste murede ja probleemidega ollakse siis silmitsi? All oleval pildil on näha, kui palju teemasid mahub TRANSGENDERi vihmavarju alla. Kuna mu blogi käsitleb erinevaid keha muutmise vorme, siis selle vihmavarju alt miskit jõuab ka minu blogisse. Alustasin seda teemad vanas Ly Body Modi Blogis ja jätkan sama suunda ka siin.

transgender-umbrella

2015 aasta alguses käisin ühel huvitaval üritusel/koosviibimisel – mille teemaks oli soolisusKohal olid inimesed, kes puutuvad otseselt selle teemaga kokku. Ja oli ka inimesi, keda see teema lihtsalt huvitas. Mina olin üks huvilistest (et keegi ekslikult ei arvaks, et ma hakkan oma sugu korrigeerima). Transsoolisuse teemades olen alati koduselt tundnud. Miks? Ma olen varem selle teemaga kaudselt kokku puutunud. Lisaks mind valdab veider tundmus. Ma olen sündinud naise kehasse ja olemuselt/sisemuselt olen ka naine. Seega on kõik korras. Kuid vahel on lihtsalt tunne, et ma olen oma eelnevatest eludest midagi kaasa saanud. Mingid mälupildid ja tundmuse hetked sellest, et ma olen kunagi elanud mehe kehas ja nagu teaksin/mäletaksin seda tunnet. Väga veider teema, millel ma hetkel ei peatuks.

Aga tagasi selle ürituse juurde. Seal arutati erinevaid soolisusega seotud teemasid. Räägiti rõõmudest ja muredes ning oma kogemustest. Mõistsin, et olen oma kodutöö kehvasti ära teinud. Nimelt ikka ja jälle ma tundsin, et ma ei saa aru, millest räägitakse. Need mured ja probleemid tundusid mulle võõrad. Nii ma siis seal istusin ja kuulasin hoolega ning tegin omale märkmeid, et mida ma peaksin veel uurima ja endale selgeks tegema.

Milleks?

Minu eesmärgiks on nendel teemadel kirjutada, et lugejad rohkem mõistaksid. Paratamatult on ühiskonnas mingid kindlad raamid ja arvamused. Tihti paljusid asju ei teata, sest ei ole infot loetud ja uuritud ning siis arvatakse valesti. Silma jääb seda, et teadmatusest inimesed on võtud endale valed hoiakud ja ei proovigi mõista. Ehk mu kirjutised annavad ühiskonnale miskit juurde.

Peale seda üritust eks ma ikka tuttavatele mainisin, et ma käisin selliste huvitavate inimeste keskel ja see kogemus oli minu jaoks midagi teistsugust. Igatahes selle info peale oli tuttavaid, kes huviga kuulasid, et mis ja kuidas. Aga oli ka tuttavaid, kes kohe ikka väga inetuid üldistusi tegema hakkasid. Ma olin selle reaktsiooni peale kuri ja üritasin asju lahti seletada. Muidugi oligi neid, kes mainisid, et nad ei ole varem uurinud ja selle tõttu ei teadnud infot. Oli ka neid, kes jäid väga kindlaks oma seisukohale. Jällegi on näha, et inimesed ei ole ennast harinud. Samas võiksid.

Peale seda koosviibimist ma päris pikalt seedisin oma mõtteid ja emotsioone. Muidugi heas mõttes. Miks ma nii kaua seda kõike seedisin? Sest äkki ma nägin kõike teise nurga alt. Ma üritasin süveneda igapäevastesse probleemidesse ja olukordadesse, millesse satutakse soo korrigeerimisega. Ma proovisin ennast mõelda nende inimeste kingadesse ja mõelda, kuidas mina siis hakkama saaks ning kuidas minu lähedased ja tuttavad sellele reageeriksid. Kuna ma olen lapsevanem, siis samuti mõtlesin sellele, et kuidas see võiks mõjutada lapse elu ja mis saaks siis kui laps ise ühel päeval teataks mulle midagi. Samuti ma proovisin süveneda ühiskonnas olevatele soolisuse teemadele. Mu silme ees avanes täiesti teine maailma.  Kui varem mõtlesin soolisuse teemasid kirjutada ainult operatsioonide ja hormoonide nurga alt, siis äkki oli mu ees tunduvalt rohkem teemasid, mis kõik vajaksid analüüsimist ja kirjutamist. Muidugi valmisid mu peakeses ka mõned ekperimendi ideed. Miskit on juba tehtud ja keerulisemad eksperimendid ootavad oma aega.

Sellised teemad jooksvalt siia blogisse ilmuvad (hetkel olen märkinud kalendrisse, et iga kuu vähemalt ühe postituse teen soolisuse teemast kindlasti). Miskit oli veel ka vanas blogis kuid siin alustan otsast peale.

Natuke ka juttu pildist. Käisin fotograafi juures ja kohe tuli mul mõte, et sooviks mingeid pilte just blogi jaoks. Planeerisin transsoolisuse rubriiki ning sellega seoses tekkis silme ette mingi visioon. Hakkisin ühte oma pintsakut ja fotograaf oskas mu soovi pildile saada. Tegelikult minu jaoks oli see protsess üllatav. Vaimusilmas ma nägingi naist, kes oleks meheliku hoiakuga samas riietusest oleks kumada ikkagi seda, et selle all on naine (sellest ka kummaline riietuse idee). Selline mitmeti lahti mõtestatav pilt.  Edasi nokitsesin asja kallal pilditöötlusprogrammis ja nii valmis “Soolisus”. Sinine tähistab meessugu ja roosa naissugu. Pildile lisatud kirja värv viitab sisemisele soovile. Ja keskel värvitu tähistab inimesi, kes ei kuulu ei sinisesse ega ka roosasse kasti. Seal keskel on need, kes on soo vahetamise protsessi keskel, ja ka need, kes soovivadki olla seal keskel.

