Okapi galerii klaasistuudios toimuvad Leekpõleti õpitoad algajatele. Osalejad saavad algteadmised leekpõleti tehnika kohta ja õpivad tegema pärleid. Ning kui inimesel on huvi asja edasi õppida, siis kogutakse huvilistest kokku grupp ning õpetatakse edasi. Esimene tutvumise hind on 20 eurot ja edasi grupis osaleja kohta 25 eurot. Samuti on võimalik võtta individuaalset õpet. Kunagi tulevikus kirjutan pikemalt, et miks ja kuidas mina sattusin klaasikunsti tegemise maailma ning kuidas see omakorda mu bodymodi blogiga seotud on. Hetkel kirjutan oma esimesest kogemusest klaasikunsti tegemisel.

Eks see on ju ikka tavaline asi, et uut asja õppides ja tehes valdab väike ärevus ning kramp. Esimesi samme klaasikunsti tegemisel valdas mind ikka korralik kramp. Mind hirmutas leekpõleti ja need kõrged temperatuurid, mis on vajalikud klaasi vormimiseks. Õpetaja oli väga abimalmis, juhendas ja aitas kuid minu hirm tõsiselt segas mu keskendumist. Lihtsalt kannatlikult ootasin kuni õppides ja katsetades harjusin leekpõletiga. Peale ühte tundi muutus asi minu jaoks natuke kergemaks. Kui jälgida hoolega, et kõik oleks ohutu ja kasutatakse ohtuid võtteid klaasi vormimisel, siis ei juhtu midagi. Tuleb meeles pidada, et tegemist on suure kuumusega. Näiliselt võib paista, et klaas ei ole kuum ja tekib tahtmine meisterdatud pärlikest kohe katsuda, siis tegelikult on see pärlike ohtlikult kuum. Hoolega tuleb neid asju jälgida. Võimalik, et see mind hirmutas, et äkki ma kogemata unustan miskit olulist ja selle tulemusena kõrvetan ennast.

Klaas materjalina on väga huvitav. Ta on kõva kuid samas nii habras. Klaasile on võimalik anda väga palju erinevaid vorme kasutades selleks erinevad klaasitöötlemise tehnikaid. Oleme harjunud, et klaas on igapäevaselt meie elus tahkel kujul. Kuid müstiline on näha, kuidas kuumusega hakkab klaas elama oma elu. Äkki on oluline arvestada gravitatsiooniga, sest pehme klaas kipub minema voolama. Alguses tundus täiesti lootusetu, et kuidas mõjutada pehmet klaasi nii, et saaks soovitud tulemust. Eks iga asi nõuab harjutamist ja klaasiga tegelemine meenutas nagu metsiku looma ohjamist. Soovid olla olukorra peremees ja tahad klaasile anda mingi kindla kuju kuid samal ajal tuleb teha koostööd klaasiga arvestades selle materjali omapära.

Igatahes nii ma 2 tundi mängisin klaasiga ja sai katsetada erinevates tehnikates pärlite tegemist. Fantaasia hakkas täiega tööle, et mida kõike tahaks teha ja katsetada. Tegelikult on ikka tohutult huvitav, et leekpõleti ja tööriistade abiga on võimalik klaasi tükist meisterdada huvitavaid vidinaid. Ainult kasuta fantaasiat ja harjuta vastavat tehnikat. Huviga ootan juba uut meisterdamist, sest siis astun pärlite tegemise maailmast välja ja katsetan midagi, mida ma olen soovinud teha juba aastaid. Pärleid meisterdades ma tegelikult juba hakkasin kahtlema, et kas ja kuidas ma veel hakkan tegema neid asju, milleks ma ju tegelikult klaasimaailma astusin. Aga sellest kõigest kirjutan järgisel kuul.

Ja kindlasti soovitan inimestele tutvuda selle huvitava kunsti vormiga. See on ikka midagi muud, kui teete ehteid oma kätega tehtud pärlitest. Nendes pärlites on ju teie fantaasia, töö ja vaev. Minul tulid kõik pärlid erinevad, et hetkel ei teagi, mis ehteid ma nendest teen. Aga küll miskit välja mõtlen.

