Mess ILU SÕNUM 2016 sügis (14-16.10.2016). Esimene päev. 

Põgusalt olin selleks ürituseks ette valmistunud. Eelnevalt uurisin, et kes on messil esindatud ja kust kohast saan ammutada enda ning blogi jaoks olulist infot. Külastasin üritust eesmärgiga koguda harivat infot.

Mess avati 10.00 ja mina jõudsin kohale 11.00. Ma veel mõtlesin, et ehk nii vara ei ole palju rahvast ja saan rahulikult uurida. Kuid ma eksisin. Naiste hordid liikusid üritusele ja juba ka ürituselt ära. Müstika. Tänasin õnne, et mul taskus oli 50 senti garderoobi jaoks. OK. Suundusin messi melusse. Kõike oli liiga palju. Liiga palju inimesi, liiga paljud ilutooteid, liiga palju iluvidinaid, liiga palju kunstlikku ilu, liiga palju abivalmis klienditeenindajaid. Ilutoodete foobia hakkas märatsema ja peas vasardas mõte “nii palju mürgiseid aineid ja kõik naised on katsejänesed”. Esimese tunni liikusin oimetult mööda saale ringi. Siis istusin maha, meenutasin saabumise põhjust,  kogusin ennast ja sukeldusin uuesti sellesse iluhullumajja.

20161014_123751

Kogu seda melu oli kummaline jälgida. Kohati meenutas mingit osturallit. Naised kulgesid massidena erinevate boxide vahel. NYX kosmeetika – kõige suurem melu käis selle boxi ümber. Tihti oli lausa järjekord ja inimesi lasti jao kaupa tooteid uurima ja ostma. Juba mõnda aega ilublogijate veergudel leiab NYX toodete arvustusi. Ma ei tea, mis teema sellega on!?

Küüntekunst (geelküüned ja geellakid) on kindlasti ilumaailmas väga populaarne teema. See jäi messil kohe silma. Neid boxe oli palju ja nende juures oli suur tunglemine. Väga lai valik erinevaid tooteid. Silme eest tõmbas kirjuks. Küünte kaunistamise võimalusi on lõputult.

Palju oli rahvast erinevates ilutoodete boxides. Neid kohti ma üritasin vältida. Proovisin keskenduda enda jaoks olulisemale. Kuid mingil hetkel kiikasin kõik boxid läbi. Lihtsalt huvitav oli vaadata, et mis ilu valdkonnas mida on vaja ja mida pakutakse.

Kuna ma alles hiljuti käisin kodukasutajatele mõeldud näohooldusmasinate koolitusel, siis messil uurisin infot salongides kasutavate masinate ja protseduuride kohta. Neid boxe oli ka piisavalt. Sellega seoses teisel messi päeval tuleb kogemuste pagasisse midagi juurde. Ja peale seda teen kokkuvõtte kodukasutajale mõeldud näohooldusaparaatidest ja samas süsteemis salongi protseduuri kogemusest.

Edasi liikusin juuksepikenduste maailma. Kuna need boxid olid lähestikku, siis oli hea edasi-tagasi sõeluda ja uurida. Endiselt on populaarsed keratiin juuksepikendused ja teip-in juuksepikendused. Clip-in pikendusi natuke jäi ka silma. Ma pöörasin tähelepanu kasutatavatele juustele ja kinnituskohtadele. Kui keegi plaanib panna teip-in juuksepikendusi, siis ma soovitan vaadata kvaliteeti, mitte hinda. Messil oli väga hästi näha erinevate teip-in pikenduste kvaliteedi vahe. Vaadake kinnituskohti, sellest sõltub mugavus (peavad olema õhukesed ja nurkadest kumerad). Mul olid teip-in pikendused 6 aastat tagasi ja kahjuks siis sain kehva kvaliteediga pikenduste osaliseks. Järgmisel aastal on plaanis uuesti katsetada korralikke teip-in kui ka keratiin pikendusi. See ka põhjus, miks ma nii hoolega uurisin.

20161014_114947

Püsimeik. Ammu olen soovinud tutvuda püsimeigi tegemise seadmete ja protsessiga. Kuid koolitused on väga soolase hinnaga ja ma ei julgenud ühtegi salongi torkida. Ja messil ootamatult avastasin püsimeigi boxi, kus toimus parasjagu õpituba – püsimeik “suitsune silm”. Jooksvalt sain uurida toimuvat ja täiendavat infot juurde küsida. Oli võimalik uurida püsimeigi masinat, töölauda ja töö protsessi. Kuidagi väga kodune tunne oli. Mulle mainiti, et tätoveerijatel on kindlasti püsimeigi tegema õppimine kiirem ja sujuvam. Tätoveerimine ja püsimeik tunduvad väga sarnased teemad kuid need on väga erinevad teemad. Ma ei kujuta ette, kuidas ma kõikidel teemadel kirjutada jõuan, sest see teema on kirjutamist ootamas juba pool aastat.

Mina jäin selle üritusega rahule, sest sain oma küsimustele vastused. Samas kogu seda melu oli minu jaoks ikka liiga palju. ILU. Kas selline mess ongi naiste ilu? Kas tõesti ILU vajab nii palju erinevaid tooteid ja teenuseid. Kui ma messil naisi vaatasin, siis tekkis mitmel korral küsimus, et kus on ilu? Välja kasvanud geelküüned, koledad pahmakad ripsmetel, liigselt meigitud näod, nii mõnigi ebaõnnestunud ilusüst. Muidugi oli erandeid. Messilt lahkudes silmasin lahkuvaid naisi. Enamikel oli saak näpus ja mõnel oli korralik ostukuhila. Ikka ja jälle tekib küsimus, et kas ILU ongi need tooted? Et ilma nendeta on naised koledad? Jälle tekib tunne, et naistena peame tarbima erinevaid tooteid ja trende, et olla ilusad ja trendikad. Või on see lihtsalt tootjate lõks? Kuid samas tuleb tunnistada seda, et tõesti osad tooted ja teenused on vajalikud ja teevad tõesti inimese ilusamaks.

Ilutoodete foobikule sellised üritused ei ole head. Tänu sellele foobiale on mul vaja piisavalt aega ja ruumi, et tutvuda tootega. Ma soovin ise jõuda selgusele toodet uurides, nuusutades ja proovides, et kas ma suudan ja tahan seda oma kehale panna või mitte. Kuid pealetükkivad klienditeenindajad ja näkku karjuvad sooduspakkumised võimendavad foobiat. Jeah.

20161014_144242

Pildil siis minu saak, mis mahtus käekoti pisikesse sahtlisse. Kogu minu ilu. Salfakad Bodymodi Laborisse, holo litrid ja kristallid kunsti tegemiseks 😀 Minimalist. Ning ühe korra pean veel sellesse iluhullumajja sukelduma, et saada kogemus.

