Noniih, nüüd ma panen maha ühe korraliku pika sapise postituse. Peale blogi kolimist ei olegi seda teinud. Olen püüdnud hoida vaguramat profiili. Vanas bodymodi blogis oli seda sapist asja rohkem, sest sellel ajal olin rohkem tätoveerimise teemades sees ja tõesti see ajas sappi pritsima.

Miks ma üldse hakkasin blogima tätoveeringute teemades?

Selleks, et inimesed natukenegi hariks ennast tätoveeringute ja tätoveerijate osas. Lisaks siis ma ei pea inimestele korrutama ühte ja sama vaid saan suunata blogisse lugema. See suunamise võimalus on väga abiks ja ma ei raiska oma väärtuslikku aega jutule, mida peab ikka ja jälle korduvalt leierdama.

On näha, et inimeste teadlikus asjast on kohati ikka väga kehva ja mind teeb selline asi murelikuks. Kui teadlikus on kehva, siis inimesed saavad tulemuseks ka kehvemaid tätoveeringuid. Mu eesmärk ei ole norida vaid inimesi suunata mõtlema ja uurima.

Erinevates FB gruppides ja foorumites ikka ja jälle küsitakse soovitusi tätoveerijate kohta. Kontrollides soovitatud tätoveerijate töösid tahaks röögatada. Miks inimene soovitab ja kiidab tätoveerijat, kes teeb kohutavaid tätoveeringuid? Kuidas inimene julgeb soovitada jama tootjat? Okey, tihti lähtutakse oma kogemusest ja järelikult inimene on ise ka kogemata valikuga eksitud. Tõestus sellest, et inimesed ikka ei ole piisavalt kursis tätoveerimise maailmaga.

Kui keegi arvab, et mulle meeldib nokkida ja norida, siis tegelikult ma ei sooviks seda üldse teha. On perioode, kus ma üritan vaadata läbi sõrmede ignoreerides olukorda. Huvitaval kombel on hakanud inimesed ise mulle märku andma, et vaata sinna ja sinna ning ütle sõna sekka.

Erinevates foorumites või gruppides üllatavalt tihti uuritakse, et inimesed soovitaksid head tätoveerijat, kes teeks odavalt ja mingis kindlas linnas. Huviga jään jälgima teemat ning soovitusi ja tõesti mingist hetkest ma jälle plahvatan.

Kokkuvõtvalt ütleks selle põhjal, mis aastate jooksul silma jäänud – asi on nutune. Soovitustest umbes pooled on head tätoveerijad ja pooled on ikka väga kehvad. Tihti leiab nendest soovitustest tätoveerijaid, kes kusagil salaja tätoveerivad ja tätoveeringud on kehvad või ei ole üldse pilte näha. Kummalisel kombel väga vähesed viitavad, et tätoveerija tuleks ikka valida vastavalt oma tätoveeringu soovile. Millegi tõttu inimesed ei adu seda, et tätoveeringu puhul tuleks ikka alustada oma soovist, siis valida tätoveerija vastavalt sellele, kes oskaks oma oskustega seda kõige paremini teha. See koht jääb inimestel nagu kahe silma vahele. Tahetakse odavat, endale lähedal ja head tätoveerijat. Kuid keegi ei küsi, et kes oskaks seda või toda stiili kõige paremini. Ikka tähtsam on see, et saaks odavalt ja tätoveerija oskustega ei arvestata. Osad lausa soovivad kodus tegijate kohta infot, sest salongis tätoveerijaid peetakse liiga kalliks. Samas keegi ei mõtle hügieenile ja muudele asjadele.

Vanema generatsiooni suust ikka ja jälle kuuleb, et miks ikka noored ennast täis sodida lasevad? Teate mis? Kohati on neil õigus. Osad inimesed lasevad oma nahale teha mingit jama, mis ei ole kunstiliselt ilus ja näeb kohutav välja. Jah, tätoveeringud on POP ja TRENDIKAS teema, aga tasuks hoolikamalt ikka mõelda, sest tätoveering on kogu eluks. Ja uskuge mind, mingi KÄKK eluks ajaks TEIE küljes, ei ole just FAN teema. Hiljem selle asja parandamine on keeruline ja kulukas.

Jah, paljud hakkavad kohe vahutama, et see on ikka iga inimese oma asi, mida oma nahale laseb teha. Nõustun, eks see ongi iga inimese oma otsus, kuid kehvad otsused on ju ka teistele näha. Tihti on olukordi, kus inimesel on tätoveering, millega on ülirahul ja siis kiidab tätoveerijat. Hiljem aga avastab, et tegelikult on oma tätoveeringu valikuga rängalt eksinud ja laseb asja parandada. Samas ta eelnevalt soovitas seda kehvat tegijat teistele. Kuidas on siis lood teistega?

Inimesed liiga kergekäeliselt annavad soovitusi. Kuid mitte keegi ei tule selle peale, et kaudselt soovitusega kaasneb vastutus. TE SOOVITATE KEHVAT TEGIJAT, ET TEINE INIMENE SAAKS KA KEHVA TÄTOVEERINGU. Ja kas siis on see vabandatav, et TE ei ole piisavalt kursis tätoveerimise maailmaga. Soovitusi andes võiks ikka lähtuda üleüldisest olukorrast mitte ainult oma kogemusest. See, et Teile meeldis teenus ja töö, ei tähenda  seda, et asi tegelikult ka OK on. 

Ma võiks sellel teemal vist lõputult vahutada. Jah, ka minu käest uuritakse ju soovitusi. On inimesi, kes on asjadega kursis ja on mingid kindlad küsimused. Muidugi siis ma aitan ja suunan. Kuid vahel on inimesi, kes ei ole eelnevalt mu blogi sirvinud ja küsivad asju, millest olen pikalt ja põhjalikult kirjutanud. Kohati on selline käitumine solvav.

Ja kuidas saab soovitada tätoveerijat kui ei ole teada, millist tätoveeringut soovitakse?

Tegelikult on Eestis üks tõsine probleem tekkinud. Meil on liiga palju tätoveerijaid. Viimase paari aastaga on tulnud kohutavalt palju uusi tätoveerijaid. Inimestel ongi aina keerulisem leida häid tätoveerijaid. Puuduvad kindlad reeglid, et kes võib tätoveerida ja kes mitte. Minu hinnang on hetkel see, et pooled tätoveerijad peaksid lõpetama oma tegevuse. Kehvemad tätoveerijad solgivad üleüldist taset. Inimesed saavad nendelt tätoveeringuid ja ei tea, et tegelikult on asi paha. Ja siis soovitavad neid tätoveerijaid  teistele ja ei tea, et tegelikult soovitavad väga kehvat tätoveerijat.

Mida teha, et olukord paraneks? Ainuke võimalus ongi suunata inimesi ennast harima tätoveeringute maailmaga. Kahjuks inimesed tahavad kõike saada lihtsalt, odavalt ja kiiresti. Piisavalt ei uurita ja ei süveneta.

Ja lisaks veel tätoveerijad, kes ei taha endale tunnistada, et teevad inimestele kehvasid tätoveeringuid. On tätoveerijaid, kes teevad asja südamega ja on näha, kuidas aastatega arenevad. Ja siis on tätoveerijaid, kes ajaga ei parane. Tihti on olukordi, kus ma tahaks tätoveerijale viidata, et mis kus on valesti ja mida tuleks parandada, aga mis ütleja mina olen? Eks ma olen aegade jooksul ka viidanud. Parimal juhul tätoveerija on arvestanud minu arvamusega ja halvimal juhul olen saanud mõnusa s.tarahe kaela. Jeah. Nüüd ma ammu ise sedasi ei viita. Kui minu käest otse uuritakse, siis muidugi annan omapoolse hinnangu.

Ok, nüüd ma lähen turtsun omaette edasi ja vaatan õudusega inimestele soovitatud tätoveerijate tehtud töösid. Uuel aastal ma teen parandusi blogis tätoveerijate nimekirjas. Vanas blogis ma viitasin, et millised on halvemad tätoveerijad ja keda ma ei soovita. Võimalik, et ma toon selle asja tagasi siia blogisse.

