Podisedes tuhnisin oma sahtlites. Nagu ikka, ma ei leia vajalikke asju piisavalt kiiresti üles.

Laps tuli juurde ja küsis:

“Emme, kas sa otsid oma silmamunasid? Ma enne nägin neid seal.”

“Silmamunasid?”

“Nojah, no need asjad, mis silma surud, need silmad noh.”

.

Suvel ka, laps tuli õuest ja vaatas mind.

“Emme, sa näed kuidagi imelik välja. Nagu mitte kole. Vist ilus. Ja mulle meelivad need silmad, mis oled pähe pannud. Need on ilusad.”

.

Millest laps räägib?

Ma ei tea miks, aga laps ei suuda meelde jätta, et need vidinad, mis ma silma panen, et need on värvilised kontaktläätsed. Tema järjepidevalt nimetab neid silmadeks või silmamunadeks. Ma juba kujutan ette, kuidas laps kellelegi räägib sellest, kuidas emme kaotas oma silmamunad ära või kuidas emme surub silmamunasid pähe.

Kui hakata mõtlema silmamuna teemadele, siis tegelikult ka sellest teemast oleks palju kirjutada. Tõesti on olemas proteesid, mis imiteerivad silmamunasid. Neid kasutatakse siis, kui inimene on mingitel põhjustel silmast ilma jäänud. Sellised proteesid on väga abiks, sest inimene saab esteetilisema välimuse ja see annab tagasi enesekindluse.

Kui nüüd mõelda bodymodi teemadele, siis ka selles suunas tehakse silmamunadega igasuguseid asju. Näiteks on populaarsed silmamuna tätoveeringud (värvaine süstitakse silmamuna valge osa pealmise kihi alla). Siit sealt on näha pilte silmamunadesse pandud implantaatidest (osad pildid on võltsingud aga paar juhtumit on õiged). Ja isegi silmaiirise värvi on võimalik muuta operatsiooniga, mille käigus asetatakse silma implantaat, mis annab silmadele uue värvi. Et siis jah, neid teemasid uurides tekib mul alati küsimus, et kas inimesed ikka aduvad, kui suured riskid ja ohud selliste muudatustega võivad kaasneda. Silmad on meie suurim vara ja kas ikka tasuks lasta neid torkida, nendesse lasta süstida värvaineid või siis asetada ebavajalikke implantaate? Nendest teemades kirjutan kunagi hiljem pikemalt. Õnneks Eestis on mu käest väga harva uuritud nende teemade kohta, et kas ma tean miskit rääkida ja suunata. Välismaal on see teema rohkem IN.

Aga selle jutu peale ma nüüd lähen ja surun oma uued silmamunad pähe, ei vabandust, uued värvilised kontaktläätsed. Hmm, jälle uue postituse materjal tulemas…

