Luristan lõunast kohvi ja närin kuuse kujulisi kaneeliküpsiseid – sellel hetkel tundub elu nii mõnus ja lilleline. Sirvides youtube lõpututes urgastes sattusin ühele videole, mis lõpetas sekundiga minu lillelise hetke – TRANSGENDER NIME VAHETAMISE VIDEO. Isver, ma ju siiani ootan…

Olin juba ära unustanud, et mul on käimas nime vahetamise protsess. Kuidas saab sellise asja ära unustada? Sest hetkel olen oodanud otsust/vastust 2 kuud ja arvatavasti pean veel mitu kuud ootama. Tõesti, selle ajaga ununeb ära, et nime vahetamine on õhus.

Ja kogu asja juures kõige veidram on see, et tegelikult mul ei ole õrna aimugi, milline tulemus mind ootab. Tõesti, ma hetkel ei tea, millise nime ma lõpuks saan. Kuidas selline asi võimalik on? Täiesti võimalik ja sellest kõigest kirjutan siis, kui asi on lõpuks ametlikult korras.

Nime vahetamine on ka oluline teema sookorrigeerimisega seoses. Mina küll sellega seoses ei vaheta oma nime, aga nüüd ma tean seda tunnet, kui tuleb oodata ja oodata. Samuti tean tunnet, kui MINA ei klapi nimega ja on mingi sisemine segadus. Kindlasti lugejad ei oska tulla selle peale, et osad inimesed on oma nimega lõksus.

Nimelt, kui algab sookorrigeerimine hormoonraviga, siis inimene hakkab suhteliselt kiiresti välimuselt muutuma. Kuid kuidas on siis lood nimega? Nimega on sellised lood, et peale hormoonravi algust 1-2 aasta möödudes toimub komisjon ja peale seda saab vastava paberi, millega saab vahetada oma nime ja sugu isikutunnistusel. Kuid seni tuleb olla sellises veidras olukorras, et välimus ja nimi ei klapi.

Kas oskate ette kujutada olukorda, et väliselt olete juba mees aga isikutunnistusel ilutseb naise nimi? Kas oskate ette kujutada, kui veidras olukorras on need inimesed, kui peavad ajama ametlikult asju? Näiteks mina varem sellest teemast ei teadnud ja minu jaoks tundub see olukord lausa kohutav. Miks ei võiks inimene juba välimuse muutudes vahetada nime? Seadused, vastavalt soole peab olema sobilik nimi. Kui isikutunnistusel on märgitud sugu naine, siis peab nimi olema naisele sobilik. Oled isikutunnistuse põhjal mees, siis peab olema ka mehelik nimi. Pole oluline, et välimuse põhjal oled Mari, aga isikutunnistuse põhjal Jüri. Õnneks on olemas variant, et inimene võib muuta nime ja võib valida ajutiselt sooneutraalse nime ehk nime, mis sobib nii naisele kui ka mehele. Õnneks selliseid nimesid on. Samas ikkagi kogu see protsess korduvate nimede vahetamistega on inimese jaoks keeruline ja kulukas. See protsess võiks olla kuidagi inimlikum. Sookorrigeerimise teemades võiks nime muutmise puhul olla erisätted. Sookorrigeerimise etapp on inimesele niigi keeruline ja nime teema teeb asja veelgi keerulisemaks.

Ma olen kuulnud igasuguseid huvitavad lugusid seoses sookorrigeerimise perioodi ja nimedega. Tõesti, ma poleks osanud elu sees selliste asjade peale tulla, et mida inimesed peavad kogema ja läbi elama. Ja kui ennast sellesse olukorda mõtlen, siis mnjaa…

Tõesti ma ei kujutaks hetkel ette olukorda, et näiteks ma olen juba hormoonravil ja väliselt olen mees ja siis olude sunnil pean näitama isikutunnistust ning siis saadakse teada, mis on mu tegelik nimi. Habemega noormees, kelle nimi on … (kes mu nime teavad, need kindlasti nüüd südamest naeravad).

Igatahes jah, mis seal ikka, ootan edasi oma nime otsust. Lootsin, et uueks aastaks on asi korras. Samas mind hoiatati, et kogu see protsess võib venida väga pikaks. Võimalik, et tuleb teha veel avaldusi ja veel oodata. Ohjahhh….

