Iga aasta lõppedes on mul kombeks teha kokkuvõtteid, et mis on aasta jooksul toimunud ning mida olen teinud. Sedasi on endal hea ülevaade ja saab paika panna uued sihid ning eesmärgid. Tavaliselt ma teen seda kõike märkmikusse, aga sellel aastal kirjutan lugejatele ka.

Kuidas möödus 2016. aasta Bodymodi blogil?

2016. aasta algas väga toreda uudisega. Tätoveerimise maastikul valiti parimaid ja Bodymodi blogi (siis Ly Body Modi Blogi) sai tiitli “2015. aasta tegu tätoveerimise maastikul”. Selle üle oli mul väga hea meel, sest minu jaoks oli see kinnituseks, et ma ikkagi teen õiget asja – üritades tätoveerimise maastikul miskit natuke paremaks muuta blogimise kaudu. Ja seda suunda kindlasti jätkan.

Suvel sai blogi 2 aastaseks. Ma poleks kunagi osanud aimata, et minu teekond nii huvitavalt looklema hakkab ja seda just tänu blogimisele. 2014. aasta suvel panin paika 5 aasta plaani ja sellest teekonnast on juba pool läbitud. Üle kivide ja kändude olen eesmärkide suunas liikunud. Väga huvitav ja õpetlik etapp mu elus ning kohati tänu blogile on mul endal ülevaade, et kuidas mu kummaline teekond lookleb.

Tegelikult esimesel aastal ma blogisin endale ja alles teisel aastal võtsin julguse kokku ning astusin blogiga kapist välja. Sellest hetkest hakkas pall omamoodi veerema ja mu elu muutus. Kuigi ma alguses kahtlesin, et kas mu blogi ikka hakkab oma eesmärke täitma, siis viimasel aastal oli juba vaikselt näha, et blogi väga usinasti täidab oma ülesandeid.

Blogi osas suurim muudatus oli see, et “Ly Body Modi Blogi” sai uue kuue. Sellega seoses alustasin kõike uuesti uuelt platvormilt ja blogi sai nimeks “Bodymodi blogi”. Vanal platvormil olin 2 aastat vaeva näinud ja väga raske oli sellest loobuda. Üle 200 postituse ootas kontrollimist, sorteerimist ja ümber tõstmist. Tegelikult siiani on see protsess pooleli, et 2017. aastal on veel palju teha. Mul on tobe komme, et ma kirjutan väga palju asju valmis, aga avalikkusele jõuab vaid pisike osa. Kui muidu blogijad vahel kurdavad, et ei ole millestki kirjutada ja ideid ei ole, siis minul on just vastupidi. Nii paljust oleks kirjutada ja nii palju uusi ideid ning mõtteid jookseb koguaeg peale, et ma lihtsalt füüsiliselt ei jõua kirjutada. Uuel aastal proovin kuidagi järjele saada. Kohati just blogi kolimine andis juurde värskust ning on lugejasõbralikum.

2016. aastal oli blogi raames väga palju uurimist ja õppimist. Kuna mu huvi on väga laiali valguv, siis ma sattusin uurima ja õppima ikka väga erinevaid teemasid ning endalegi ootamatult sattusin huvitavatele üritustele, loengutele ja koolitustele. Varem ma kindlasti ei oleks sellistesse teemadesse sattunud. Aasta jooksul sai ikka väga palju õpitud ja teadmiste pagas aina täienes. Kogu aastale tõmbas kriipsu alla “Hügieeni koolitus”, mida ma olin väga kaua otsinud ja oodanud. Lõpuks on mul olemas tunnistus, et olen läbinud mingi hügieeni alase koolituse ja saan edasi liikuda oma sihi poole. Selle aasta jooksul sigines mulle sahtlisse igasuguseid huvitavaid tunnistusi. Kindlasti 2017. aastal ootab ees veel rohkem õppimist ja uurimist.

Uuel aastal peaksin oma huvisid natuke koomale tõmbama, et saaksin ikkagi keskenduda bodymodi teemadele. Võrreldes teiste bodymodi blogidega on minu blogi ikka väga kummaline. Siiani ei ole ma kirjutanud avalikult raskematest muudatustest, sest endiselt on mul tunne, et Eesti inimesed ei ole sellisteks asjadeks valmis. Uuel aastal võtan ette iluaukude teemad, tätoveerimisest miskit ja siis juba muud huvitavad rasked muudatused, mis on minu tegelik kirg. Ma olen paar aastat käinud ümber kummalise tordi, suutmata otsustada, et millisest otsast seda lugejatele jagama hakata. Kummalisel kombel olen hakanud jagama tordi alust ehk siis muudatusi, mis on ajutised või mida otseselt ei liigitata bodymodi maailma alla. Samas on need ka ju olulised teemad. Ma olen oma huviks võtnud kõik selle, mida inimesed keha muutmiseks maailmas teevad ja selle tõttu ongi blogi väga laiali valguv oma teemadega (algselt oli plaanis vaid iluaugustamine, tätoveerimine ja veel paar teemat).

Blogimine on toonud juurde väga palju positiivset. 2016. aastal oli väga palju suhtlemist. Tegelikult Bodymodi blogiga seoses ongi kohe algusest peale kaasas käinud suhtlemise teema, sest oma huvi raames ma ju peangi palju suhtlema inimestega, et uurida ja õppida. Tasa ja targu on inimesed mu blogi üles leidnud. Tihti just seoses sellega, et on otsitud infot. Tänu blogimisele olen tutvunud huvitavate inimestega huvitavatest valdkondadest. Jällegi pean tõdema, et ilma blogita ei oleks nemad mind leidnud või mina neid.

Kohati tekib juba endal küsimus, et kas mu elu juhib mu huvi või mu blogi. Tegelikult mõlemad korraga ja lisaks mängib olulist rolli minu kummaline tervise teema. Nimelt tervise tõttu on mul tagasilööke ja tihti on tunne, et ma enam ei suuda edasi liikuda. Väga raske on jõuda soovitud sihtideni, sest tervis ikka ja jälle seab ette ületamatuid takistusi. Lugejad ei oska aimatagi, kuidas ma olen ragistanud ajusid, et takistustest üle roomata või leida mõni teine nutikas lahendus. Ja alati just sellistel masendavatel hetkedel võtab keegi blogi kaudu minuga ühendust ja inimene enda teadmata suudab mind motiveerida. Lisaks tervise tõttu ma tegelikult ei soovi ringi liikuda, sest mul hakkab sellest halvem. Aga just mu huvi ja blogi on suutnud mind piisavalt motiveerida, et ikkagi tervist ohverdades uurida, suhelda inimestega ja õppida. Sadomasohistlik suhe blogimise ja huviga. Sellel aastal on olnud tervisega väga raskeid tagasilööke ja just see blogi siin on olnud see, mis on mind ikkagi omamoodi rajal hoidnud.

Igal mündil on kaks poolt ja seda ka blogimisel. Tõesti, tuli olla silmistsi erinevate negatiivsete teemadega. Paratamatus, mis käib kaasas. Lihtsalt minu loll komme, et kui kusagil midagi kummalist või valet näen, siis viitan. Kunagi ei tea, milline reageering võib tulla. Vahel on sellel olnud positiivsed tagajärjed ja vahel negatiivsed. Kummalisel kombel just Eestis on see teema kuidagi terav. Tegelikult ma eelnevalt olin aastaid välismaa süsteemis ja alles viimasel aastal kolisin Eesti süsteemi ning tegin harjumuspärast teavitustööd. Aga et sellega jama kaela saab, see on Eesti pärl. Kui mujal võetakse suunamist ja teavitamist positiivselt, siis Eestis võetakse seda rünnakuna. Väga suur vahe on toimetada Eestis või mujal. Tõesti, mu eesmärk ei ole norida ja nokkida, vaid soovin viidata asjadele, et kõik ikka ei ole ok, mida tehakse. Ja ma kasutan blogi info edasi andmiseks. Mujal võib info lõpuks kaduda ja kustuda, kuid siin on see info alati olemas ja vajadusel saab kasutada ning inimesi suunata lugema. Ja seda suunda ma ikkagi üritan ka jätkata, et lugejad leiaksid siit olulist ja vajalikku infot.

Igatahes 2016. aasta oli väga huvitav. Täiesti ootamatult hakkas idanema Bodymodi Labor. Üllatavalt kombel jõudsin ringiga tagasi oma eelmise kireni – seadusandlus. Kunagi asusin õigust õppima teiste eesmärkidega ja siis ma veel ei olnud bodymodi maailmas. Ja nüüd ma kasutan neid teadmisi täiesti teises valdkonnas. Kummaline, kuidas elu kõik salamisi märkamatult paika paneb. Vaikselt see Bodymodi Labor idaneb ja eks aastate jooksul ole näha, kas ja kuidas see kummaline idu kasvama hakkab. Kohati on see jällegi blogi kätetöö.

Kindlasti 2016. aastat rikastas blogi katsete ja ekperimentide nurk. Ma olin blogile nagu katsejänes. Mida kõike ma siis sellel aastal kogeda sain? Mu näonahk sai tunda erinevaid protseduure. Ma olin 2 kuud karvane naine. Siis ma ei pesnud oma pead kuu aega. Siis juba raseerisin pead, et katsetada peanahal kleebitavaid tätoveeringuid, sest pidin loobuma õigest tätoveeringust. Paar kuud hiljem mu peanuppu kaunistas ilus hairtattoo, aga kahjuks ilusaid pilte ei saanud, sest ma jäin haigeks ja mitu nädalat veetsin ilusa soenguga wc-potti kallistades. Lõpuks ma võtsin julguse kokku ja tätoveerisin ennast. See oli üle ootuste raske katsumus. Lisaks sai veel tehtud erinevaid eksperimente tätoveeringutega (lasereemaldus ja veel üks katse). Omamoodi katsumus oli mitu korda läbi teha 100-kihti küünelaki katsumus. Mu üllatus oli väga suur, et instas neid videosid päris palju vaadati ja et need videod veel jalutama läksid (see oli aasta üllatus, ma ei teadnud, et keegi saab võtta videod ja oma kontole panna). Mõned huvitavad katsed olid veel ja nendest ehk tulevikus kirjutan. Uuel aastal uued katsed (nimekiri on päris pikk).

Et siis selline oligi Bodymodi blogi 2016. aasta. Palju õppimist, palju uurimist, palju suhtlemist, palju uusi ja huvitavaid inimesi, palju ideid ja mõtteid, palju magamata öid, palju peaga vastu seina tagumist, palju kummalisi katseid ja eksperimente, palju põnevust ja närvikõdi. Uuel aastal uue hooga.

Ja muidugi ma tahan tänada kõiki lugejaid ja mõttekaaslaseid. Ja veel tahan tänada kõiki, kes on kaasa aidanud mu õppimise teekonnale. Aitähh kõigile!!!

 

