Mõned nädalad tagasi avastasin ehmatusega, et mu silmad jälgivad arvuti ekraanil elutut inimkeha, mida parasjagu lõigutakse ehk toimus inimese lahkamine. Kuidas ma siia sattusin? Miks üldse selline video on avalikult vaatamiseks? Isver, see inimene ju enne hingas ja elas ning nüüd tema elutut keha hakitakse nagu searümpa tootmises. 

Kuigi alguses tundus kogu vaatepilt õõvastav, siis mingist hetkest tekkis juba huvi. Mind on alati huvitanud inimkeha, et kuidas see toimib ja töötab. Kuna olen ju oma kehaga olnud intensiivselt meditsiinikarusellis (minu keha on põhjalikult torgitud, lõigutud, surgitud ja uuritud), siis pole ka ime, et mind sellised asjad huvitavad. Ja lahkamine tundub põnev. Lahkamisega ju tuvastatakse surma põhjus ja vahel just lahkamisel selguvad huvitavad asjad (tervise probleemid, mida eluajal ei avastatud jne). Lahkamine on teatud olukordades lausa vajalik (ebaselged surma asjaolud, kuritegude tagajärjed jne). Seega ei ole see midagi jubedat, lihtsalt tuleb asja vaadata teise nurga alt ja mitte mõelda sellele, et kas ja kuidas see inimene enne elas.

Alles hiljuti üks blogija kirjutas, et käis lahkamist vaatamas. Siis mul kohe tekkis mõte, et kunagi ma kindlasti sooviks ka sellist asja päriselt näha. Surnud inimesi ma enam ei karda, sest mu läheduses on juba  3 inimest lahkunud ja ühel korral pidin tunde lamama kõrvuti lahkunuga (intensiivis). Tahaks näha, milline on inimene päriselt seest ja väga huvitav oleks vaadata lahkamist teostava inimese tööd.

Nojah, mu unistus on ka see, et ehk kunagi tekib võimalus iluoperatsioone pealt vaadata (unistada ju võib). Tegelikult sellel päeval ma jõudsin lahkamise videodeni tänu iluoperatsioonidele. Ma aegajalt otsisin materjale iluoperatsioonide kohta ja alati üritan leida ka videosid, kus oleks operatsioone näha. Kuna mu soov on tõesti kunagi reaalselt näha iluoperatsiooni, siis videode vaatamine on nagu eelsoojendus.

Kuid tagasi nende lahkamise videode juurde. Sellel korral olid need soovitatud videode hulgas. Tõesti, youtube kuidagi kogub inimeste huvide kohta infot ja siis söödab soovitustena ette. Vahel on selline asi väga mugav, kui sarnased videod ise kohale jõuavad. Samas alati ei pea need soovitused paika ja vahel võib soovituste alt leida midagi sellist, mida päriselt ka ei oleks soovinud näha. Kas inimese lahkamise videod peksid olema sedasi avalikult? Kohati ma saan aru, et tegemist oli mingite õppevideodega, samas kas ikka youtube on õige koht igasuguste videode jaoks? Äkki peaks selline infomaterjal olema kusagil mujal? Youtube on hea õppematerjalide koht. Aga lahkamist sedasi näidata? Mnjah…

Hetkel ma ei oska välja mõelda, et mis otsast ma peaks hakkama uurima, et kas mul üldse oleks võimalik näha inimese lahkamist. Ma ei kujuta ette telefonikõnet, “Tere, ma sooviks teada infot, et kas mul oleks võimalik näha inimese lahkamist”. “Miks?”. “Mul on lihtsalt huvi…”.

Samas, mul on kunagi plaanis ikkagi med teemat õppima minna. Hetkel ma olen olude sunnil seda plaani 2 aastat edasi lükanud. Alles olid sisseastumised ja ma kõhugrippi tõttu ei saanud minna sisseastumisvestlusele. Järelikult ei ole veel õige aeg. Eks näis. Siht on olemas ja kindel on see, et mul on juba tõsine vajadus med haridusele järgi.

Huvitav, mis huvitavad mõtted veel tekkida võivad 😀

 

