Käisin Make-Up Studios jumestamiskoolitusel ja koolitajaks oli Elery Artus. Kirjutan sellest, et mida huvitavat õppisin ja panen juurde lingid, et milliseid tooteid kasutasin.

makeup

Kõige tähtsam on alustada puhta nahaga. Naha puhastamiseks tuleb valida toode vastavalt nahatüübile. Naha puhastusvahendid on vee baasil või õli baasil. Kui on kuivem nahk, siis tuleb valida õli baasil toode. Kuna mul on väga kuiv nahk, siis juba eelnevatest kogemustest tean, et tõesti õli baasil naha puhastuvahendid on head, sest lisaks puhastamisele niisutavad nahka.

Jumestuse algtalasid on meigibaas. See aitab sulgeda nahapoorid, et jumestuskreem ei ummistaks poore. Lisaks see aitab jumestusel paremini püsida. Olin enne teadlik, et midagi taolist tuleb kõige esimesena kasutada, aga tavapoes ei ole selliseid tooteid silma jäänud (ehk ei osanud vaadata või otsida). Meigibaasi tuleb nahale kanda väike kogus (selline pisike tilgake ehk üks pumbale vajutus). Kanda näole, et nahale jääks õhkõrn kiht.

Edasi tuleb valida oma nahatoonile sobilik jumestuskreem. Minule sobiliku jumestuskreemi valis koolitaja lähtudes minu näonaha toonist ja et mul on mureks punetav nahk. Hetkel ma täpsustavalt ei oska viidata, et mis tooni nahale mis tooni tuleks valida (jumestuskreemid on kollase või roosa alatooniga ning vastavalt näonahale valida).

Kuidas kontrollida, et kas jumestuskreem sobib?

Selleks tuleb jumestuskreemi panna lõuajoonele pildil näidatud kohta (1). Hajutada ja siis ongi näha, kas sobib või ei sobi. Mina näiteks seda ei teadnud. Ise olen ekslikult määrinud tooteid käeseljale ja hiljem imestanud, et miks ikkagi jumestuskreem pole näkku sobinud. Ühel korral proovisin poes näole natuke määrida ja hiljem selgus, et ei olnud puhastamiseks salfrätikuid. Lisaks tavapoes on tegelikult jumestuskreemide proovimine suhteliselt tüütu ja ebamugav (kehv valgustus ja ringi sebivad inimesed).

Make-Up Studio jumestuskreemid on pumppudelites, seega mugav kasutada ja toote saab ilusti lõpuni kätte. Mina sain oma näonahal katsetada vahapõhja ehk see on paksem jumestuskreem. Seda tuli spaatliga kanda jumestuspalettile ja siis laiali hõõruda, et toode soojeneks. Jumestuspaletti all oleva käe soojus aitab toodet soojendada. Nahale kandes oli kohe näha, kui hästi see kattis minu punetavat näonahka. Kuna ma koolitusele jooksin ja olin näost ikka väga punane, siis vahapõhja tulemus oli üleootuste hea. Kodus eelnevad jumestuskreemid ei ole kunagi nii hea katvusega olnud.

Kuidas kanda jumestuskreemi nahale?

Selleks on mitu võimalust ja kõik oleneb sellest, millist tulemust soovitakse.

Jumestuspintslit kasutades saab kergema katvuse ja sobib siis, kui soovitaksegi kergemat meiki. Kui kasutada niisutatud jumestusvammi, siis saab tugevama katvuse ja paksema meigikihi. Svammi puhul tuleb toode tupsutada nahale ja ei tohi teha nühkivaid liigutusi. Seega päevameigi jaoks on sobilikum kasutada jumestuspintslit ja õhtumeigi puhul meigisvammi. Mina seda ei teadnud. Ja näiteks meigisvammi niisutamist ma sain ka alles hiljuti teada (varem nühkisin kuiva meigisvammiga jumestuskreeme nahale ja väga palju tootest imendus tegelikult svammi sisse).

Mida tasuks jumesutskreemi nahale kandmise puhul tähele panna?

Kindlasti hajutada jumestuskreem lõuajoonelt kaelale. Muidu tekib väga kole rant mööda lõuajoont ja seda eksimust on kõige rohkem näha. Samuti tasuks hajutada toodet kõrvadele, juuksepiirile ja nina alla. Kogemata kiputakse unustama, et meik peab olema sujuvalt hajutatud. Meik peab olema nähtamatu (selles osas, et vead ei tohiks rikkuda üldmuljet).

Edasi tuleks tähelepanu pöörata silmaalustele ja silma sisenurkadele, mis tavaliselt on tumedamad. Selleks tuleb kasutada peitekreeme. Make-Up Studio valikus on väga hea peitekreem Banana concealer. Minuga koos oli koolitusel veel üks blogija ja tema peal oli kohe väga hästi näha, kuidas see peitekreem andis silmadele juurde värskust. Mina vist kasutasin mingit teist peitekreemi ja see andis ka hea tulemuse. Seda tuli hajutada silmade alla, silmasisenurka ja ninajuurele (pildil nr 2).

Ja lõpuks tuleb meigipõhi kinnitada tolmpuudriga. Jällegi õppisin midagi uut. Varem olen kasutanud puudri kandmiseks pintsleid ja elus esimest korda sain kasutada puudripatja ning tulemus oli tunduvalt parem. Puuder tuleb tupsutada puudripadjaga nahale. Hiljem sõrmedega õrnalt katsuda nahka, et kas on siidine. Kui on tunda niiskemaid kohti, siis tupsutada veel puudriga. Jällegi pidin tõdema, et ma olen varem poest ostnud valesid puudreid. Poes müüdavatel puudritel on toon juures ja on juhtunud seda, et puuder lihtsalt ei sobi tooni tõttu jumestuskreemile. Koolitusel sain proovida valgustpeegeldavat tolmpuudrit ja kindlasti toode, mille plaanin muretseda. See tundub valget värvi, kuid nahale kandes jääb ikkagi jumestuskreemi värvi.

Järgmine etapp on põsepuna. Põsepuna on matt või pärlmutter. Tasuks alati valida pärlmutter ja eriti just algajatel. Seda on lihtsam kasutada ja hajutada. Matt põsepuna vajab rohkem oskuseid ja kui seda valesti panna, siis tulemus jääb kole (teate küll need kahtlased punased rõngad nagu nukkudel on).

Kuhu kanda põsepuna?

Käsi tuleks panna suu nurgast kõrva keskele ja sellele joonele asetada põsesarnadele põsepuna ja suunaga kõrvade poole (pildil näidatud nr 3). Jälgida seda, et põsepuna ei tohiks hajutada liigselt silmade alla. Alumist joont hajutada suunaga suu nurgast kõrvade poole.

Edasi liigume kulmude kallale. Eelnevalt olen kasutanud toonitud kulmugeele, sest need lihtsalt hoiavad kulmukarvad ilusti korras terve päeva. Sain katsetada kulmugeeli, et oleks hea võrrelda. Kulmugeel tuleb kanda kulmudele kulmupintsliga ja alustada tuleb kulmu kestelt liikudes väljapoole. Alles siis asuda tegutsema kulmude eespoolse osaga. Peale geeli kandmist tuleb kulmud üle harjata, et tulemus tuleks ühtlasem. Ütleme nii, et see on asi, mis vajab harjutamist. Minu jaoks oli uus asi kasutada kulmupintslit, sest minu kulmugeel on ripsmetušši laadse harjakesega. Kulmupintsliga sai paremini kulmukuju vormida. Kulmugeeli toon valida vastavalt juuksevärvile kas heledam või tumedam.

Ja kõige lõpuks huuled. Proovida sain matti huulepulka toon Velvet Mauve. Huulepulka tuli kanda huultele kahes jaos. Tavaliselt mind hakkab häirima huulepulga kleepuvus, lõhn või maitse. Kuid selle huulepulga puhul ei olnud tunda lõhna, maitset ega ei kleepunud. See ka põhjus, miks mulle see toode kohe meeldima hakkas. Ainuke tähelepanek oli see, et mul olid sellel päeval huuled enne huulepulga kandmist väga kuivad ja matt huulepulk tõi selle probleemi paremini esile (otseselt ei teinud huuli kuivemaks).

Huulepulkade osas tasub meeles pidada, et sama huulepulk võib igal inimesel jääda natuke erinev. Kõik oleneb inimese oma huulevärvist. Seega võib juhtudagi, et vaatate teisel on väga ilus huulevärv ja hiljem sama toodet huultele pannes saate täiesti teise tulemuse.

Mis veel huvitavat teada sain?

Koolitaja mainis, et tegelikult ei tohiks parabeene karta, sest need just aitavad toodetes hävitada baktereid, mis paratamatult meikimise ajal võivad toodetesse sattuda. Parabeenid on säilitusained, mis takistavad bakterite, seente ja muude mikroobide vohamist. Lisaks tänu parabeenidele on toodetel pikem säilivusaeg.

Ja meigipintsleid tuleb puhastada!!! Korralikult ja regulaarselt. Selleks pesta pintsleid Fairyt või seebiga või kasutada vastavaid puhastusvahendeid. Pintslipuhasvahendi puhul on see hea, et peale puhastamist on pintslid kuivad ja kohe kasutusvalmis.

Väga head on Make-Up Studio meigikäsnad. Kvaliteetsemad kui poes olevad ja peavad paremini vastu. Lisaks neid svamme võib masinaga pesta. Võimalik, et ma olen varem ostnud ikka väga kehvasid meigisvamme, sest kodus svamme võrreldes oli vahe märgatav.

Kindlasti miskit olulist võis mul ununeda ja millestki võisin valesti aru saada. Jumestuskoolitajad omavad erinevat käekirja ja erinevaid teadmisi, seega tulevikus plaanin veel mitmetele jumestuskoolitustele põigata ja teadmisi koguda, mida lugejatele ka jagada.

Igatahes mina jäin koolitusega väga rahule. Algajana oli väga hea, et keegi kõrval seletas asjad lahti ning suunas. Edasi on palju lihtsam vaadata, uurida ja katsetada. Katsetamiseks sain tooteid ja  1-2 nädala möödudes teen kokkuvõtte. Ja see kõik on alles algus…

