Mu näonahk sai tunda ultravibratsioonilist nahakoorimist, ultrahelimassaži valgusteraapiaga ja kontrollitavaid raadiosagedusi. Inimkeeli – ma lasin oma näole ligi mingid aparaadid.  Teen kogu protseduurist ja tulemusest kokkuvõtte ning kahjuks minu jaoks lõppes asi ebameeldivusega.

Tänapäeval on tegelikult väga palju erinevaid seadmeid, et puhastada nahka, turgutada nahka, likvideerida probleeme ja saada nooruslikumat välimust. Protseduure pakutakse professionaalsete seadmetega kuid on olemas ka kodukasutajale mõeldud näohooldusseadmed. Professionaalsed seadmed on tõhusamad ja teenuse pakkuja teab, kuidas hooldust teha. Kodukasutajale mõeldud seadmed peavad olema leebemad, et inimene kogemata ennast ei kahjustaks. Kui TradeHouse koolitusel tutvusin kodukasutajatele mõeldud seadmetega, siis tekkis suur huvi professionaalsete seadmete vastu ja soovisin saada kogemust. Siiani ma ei ole oma näonahale kedagi ligi lasknud rääkimata näohooldusseadmetest. Ilumessil ringi kõndides märkasin ühes boksis ühe seadme otsikuid ja kohe teadsin, mida need teevad ja soovisin kohe kogemust.

Protseduurist teostati Simone MAHLER ACTILIFT 3S-ga. Protseduuri teostaja hindas mu näonaha olukorda ja sisestas andmed seadmesse. Nagu ma aru sain, siis vastavalt andmetele paneb seade paika kogu järgneva protseduuri käigu, et kui kaua millise otsikuga tuleb näonahka töödelda. Mu näonahk valmistati ette ja kanti nahale kontaktgeel. Protseduuri teostaja jälgis aparatuurilt juhiseid ja toimetas mu näonahaga.

Esimene etapp – ultravibratsiooniline nahakoorimine. Tunne on nagu vibreeriva spaatliga liigutakse mööda nägu. Ultrahelivibratsioon aitab pooridest kätte saada rasu ja mustuse ning toimub naha kiire ja valutu puhastamine.

Teine etapp – ultrahelimassaaž valgustreaapiaga. Tunne on nagu näonahale tehakse kahe metallist pulgaga massaaži ning läbi suletud silmalaugude on periooditi näha valgust. Minu jaoks oli see väga lõõgastav kogemus. Ultraheli jällegi kasutatakse naha seisukorra parandamiseks ja kontaktgeelis olevate toimeainete imendamiseks.

Kahe esimese etapi puhul ma olin eelnevalt kursis sellega, et mis minu nahaga tehakse ja neid kogemusi olingi soovinud. Kuid siis tuli kolmas etapp ja see oli minu jaoks natuke ebamugavust tekitav, sest ma ei olnud eelnevalt kursis raadiosageduste kasutamisega näohooldamisel.

Kolmas etapp – hooldus kontrollitavate raadiosagedustega (RF). See protseduuri etappi oli kõige intensiivsem. Ma isegi ei oska seda kirjeldada. Otsik liigub mööda nahka ja nahas tekib kuum tunne. Kohati tekkis tunne, et kui seda pulka kauem hoida ühes kohas, et siis kohe kõrvetab. Muidugi seda ei juhtunud, aga see tunne oli häiriv. Paaril korral silmaümbruses tundsin väikseid elektrisähvatusi ja see oli ehmatav. Kogu protsessi ajal oli reaalselt tunda, et nahaga midagi toimub. Protseduuri tegija mainis korduvalt, et kui kuiv ikka mu nahk on ja kuidas ikka nahk kogu vedeliku kontaktgeelist endasse imab. Samas mul tekkis kahtlus, et kui selline kuumav tunne tekkis, et äkki see kuumus lihtsalt aurustas geelis oleva vedeliku ära. Tundub loogilisem ja reaalsem.

Peale protseduuri nägu puhastati ja nahale kanti seerumit. Näonahk õhetas ja mainiti, et õhetus peaks päeva jooksul kaduma. Tõesti mõne tunniga õhetus kadus. Tunne oli värskendav ja puhas.

Paari tunni möödudes hakkas midagi toimuma. Esiteks valdas mind meeletu joogijanu. Üldiselt soovitatakse alati peale protseduure tarbida ohtralt vedelikku. See aitab kaasa naha taastumisele. Lisaks tekkis tunne, et näonahk meeletult kuivab ja vajab niisutavat kreemi. Kuid kui ma nägu kreemitasin, siis kohe tekkis väga ebameeldiv kipitav tunne. Pesin kreemi maha ja proovisin veel mitme kreemiga ning alati tekkis ebameeldiv kipitus, mis kohati oli lausa valus. Lõpuks katsetasin jojobaõli ja see sobis. Järgnevatel päevadel pidin 2-4 korda nägu õlitama, sest näonahk kuivas.

Nädalate möödudes kogesin, et lisaks kreemidele tekitasid kipitust pesuvahendid ja näopuhastusvahendid. Alguses arvasin, et ehk see ongi normaalne, kuid lõpuks ma ei saanud tooteid näonahal kasutada praktiliselt 2 kuud (ainult vesi ja jojobaõli). Tekkis kuri kahtlus, et selle probleemi põhjustajaks oli protseduuri kolmas etapp.

Tulemuste osas peale protseduuri otseselt väga suurt muutust ei olnud näha. Samas nahk natuke tõesti tundus puhtam. Kui mul varem oli jume kahvatum siis mitu nädalat oli nahal õhetav jume. Ei teagi, kas see oli terve naha jume või pigem traumeeritud naha jume. Naha niiskustase tunduvalt tõusis, aga tänu sellele, et olude sunnil kasutasin igapäevaselt jojobaõli. Märgatavalt jäi vähemaks põskedel olevaid veresooni (mul on põskedel pisikesed veresoontevõrgustikud, mis annavadki punetava jume) ja see oli küll positiivne nähtus. Üldiselt aparaadipõhiseid protseduure tuleb teha mitmeid kordi ja regulaarselt, et oleks tulemusi näha. Seega ma ei saanudki loota, et kohe miskit väga märgatavalt oleks näha.

Kokkuvõtteks tegelikult ikkagi olen skeptiline. Hetkel ma ei teagi, et miks minu näonahaga selline asi juhtus. Kas protseduur tekitas mingeid kahjustusi nahas ja selle tõttu kõikide toodete osas selline valulik kipitav reaktsioon? Ei tea. Tean vaid seda, et kontrollitavaid raadiosagedusi ma oma näonahale enam ligi ei lase. Ultraheli osas tulevikus plaanin miskit veel katsetada.

Protseduur teostati Ilumessil ja soovisin seadme kohta täiendavat infot, mida lubati mulle saata, kuid seda ei tehtud. Plaanisin uurida, et kas varem on ka kliendid kogenud sellist ebameeldivat tagajärge või tõesti juhtus selline asi vaid minuga või selline asi ongi normaalne. Hetkel puuduvad mul ka andmed, et kas Eestis mõni kosmeetik kasutab sama aparaati.

14656276_1095167923864250_4059094357558724797_n

Pildil olen paar tundi peale protseduuri ja tõesti punetus on kadunud (nina, see ongi stabiilselt punane). Meenus, et siiani on kirjutamata kodukasutajatele mõeldud näohooldusaparaatide teema. Proovin materjalid üles otsida ja sellest ka kirjutada, siis pikemalt juttu ultraheliga hooldustest.

