Noniih, tehtud, ma olen jälle poolkiilakas. Ja see on juba neljas kevad, kui ma haaran juukselõikusmasina ja ajan oma peanupult pooled juuksed täiesti lühikeseks. Undercut ja sidecut on aastaid naiste seas populaarne juukselõikuse stiil. Mida aeg edasi, seda julgemaks on naised muutunud ja ei pelga loobuda oma kiharatest. Kirjutaks natuke selle lõikuse plussidest ja miinustest.

Mina lõikasin esimest korda oma külgedelt juuksed maha täpselt kolm aastat tagasi kevadel. Enne võtsin paar aastat hoogu. Noo naisena on natuke kõhe, et kas ikka tasuks sedasi juukseid maha lõigata. Samas mulle meeldisid sidecut/undercut lõikused just hair tattoo lõikuste tõttu, tahtsin ka omada sellist kunsti oma peanupul.

Ja nii ma siis käte värisedes ajasin mõlemad küljed paljaks ja see oli elu kõige õigem otsus. Nimelt mind on õnnistatud väga paksude juustega. Tõesti, neid on väääääga palju. Ja kuna mulle meeldib katsetada juuksevärvidega, siis värve kulus ikka korralikult. Näiteks blondeerimiseks kulus alati korraga 3 pakki värvi. Juuksuris paaril korral lasin juukseid värvida ja arve oli korralik. Hooldusvahendeid kulus ka palju. Ja kui ajasin pooled juuksed maha, siis kulus kõike poole vähem. Lisaks juuste värvimine muutus lihtsamaks. Kergem oli igasuguseid huvitavaid üllitisi pähe läkerdada. Sedasi tulevikus ehk julgen ka juuksuril lasta värvida, teades, et arve ei tule hiiglasuur juuste paksuse tõttu.

Kui on paks parukas peas, siis sellised juukselõikused on õnnistuseks (vähemalt minu puhul).

Üldiselt on väga palju plusse olnud. Suvel on mõnusalt jahe. Tooteid kulub vähem. Hooldada on lihtsam. Hair tattoodega (juukselõikus, kleebitavad, joonistatud jne) saab soengule põnevust juurde anda. Kuna juuksed pealael on hästi paksud, siis saan täielikult varjata seda, et osad juuksed on puudu. Seega vajadusel saab olla esinduslikum ja ega tihti ei aimatagi, et ma poolenisti kiilakas olen. Igatahes minu jaoks on väga palju plusse.

Lisaks mulle meeldib see, et selliste juukselõikuste osas on nagu mehelik ja naiselik element juustes koos.

Kuid on ka miinuseid.

Muidu pikkade juuste osas ei saagi aru, et juuksed tegelikult kasvavad kiiresti. Aga lühikeste juuste puhul on kasv märgatav ning kohati hakkab häirima, et juuksed nii kiiresti kasvavad. Kui lühikesed juuksed on värvitud, siis väljakasv hakkab kiiremini häirima (mina kasutan seda jällegi hair tattoode jaoks ära, et saada parem tulemus). Mingist pikkusest tahaks haarata juukselõikusmasina, sest turritavad karvad hakkavad julmalt häirima. Ise lõigates tuleb olla ettevaatlik, et kogemata kusagilt masinaga pikki juukseid ei haaraks. Mina kasutan maalriteipi ja juuksekumme, et vältida valede juuste maha lõikamist. Panen ka pildid, sedasi olid juuksed viimati kui asusin juukselõikusmasinaga juuste kallale. Päris koomiline.

20170411_130318-horz

Muidugi soovitaks ikkagi külastada juuksurit. Mulle lihtsalt meeldib ise katsetada ja olen endal juukseid nüsinud pikki aastaid ning ei põe, kui midagi väga metsa läheb. Uskuge mind, ma olen vahel ikka selliseid käkke kokku keeranud. Ja kui ikkagi ise lõigata, siis soovitaks muretseda korralik juukselõikusmasin. Odavad masinaid ei tasu osta. Raha kokkuhoiu mõttes siiani ostnud odavaid juukselõikusmasinaid ja alati ostu kahetsenud, sest need lihtsalt on nii viletsad ning 1-2 aastaga surevad ära. Tulevikus kindlasti muretsema midagi asjalikumat.

Muidugi minu jaoks suurim miinus on see, et sügisel mingist hetkest hakkab pea külmetama. Miks kunagi mehed ei kurda, et neil pea külmetab? Minu jaoks on see siiani harjumatu teema. Nii olen alati sügisest kevadeni külgedel lasknud juustel kasvada, et talvel oleks peanupul mõnusalt soe. Samas see kasvatamise periood on väga tüütu. Juuksed turritavad, mingist pikkusest tekivad jonnakad lokid. Eriti tüütu on pikkus, kui juuksed on nagu piisavalt pikad, aga vot patsi ikka veel ei ulatu. Ja siis saabub kevad, ilmad soojenevad. Peas hakkavad keerlema mõtted, et ehk ikka ajaks uuesti juuksed lühemaks, samas nagu on kahju ka. Lõpuks need lühikesed juuksed ulatuvad patsi ja ikkagi võtan ning lõikan need hoolega kasvatatud juuksed maha. Miks? Sest suvel on mõnus olla poolkiilakas.

Selles osas tuleks arvestada, et sellise juukselõikuse välja kasvatamise periood võib olla selline tüütu ja ebamugav. Samas juuksekasvu saab kiirendada ja selleks on mul omad nipid ning teen eraldi postituse sellest.

Kas selline asi kõigile sobib? See on nii ja naa. Siiani ma olen väga vähe näinud seda, et inimene ei suuda sellist asja välja kanda. Eriti hästi sobib sellise soengu puhul värvide mängud ja üldse värvilised juuksed. Mingi hetk kasvatasin oma tooni välja ja siis selline lõikus jäi kuidagi lahjaks. Oli midagi ja ei olnud ka. Selliste lõikuste puhul sobivad nii afropatsid kui ka rastapatsid. Kui on poole vähem patse, siis on tunduvalt lihtsam hooldada. Sai ka seda katsetatud ja tõesti lust oli patse kanda võrreldes selle ajaga, kui terve pea oli patse täis.

Hair tattoo lõikusest teen ka eraldi pikema postituse, sest see on omamoodi väga huvitav kunstistiil juustega.

Selle aasta nüsitud üllitist ma hetkel eksponeerima ei hakka, sest alles katsetan seda ideed, miks ma otsustasin nii kummaliselt karvad maha ajada. Ilusat kevadet kõigile ja kergemaid soenguid! Pst, eile peale juuste nüsimist õhtul sadas lund ja kas teate mis näoga ma aknast välja vaatasin…

 

