Kas mul on tätoveeringuid? Jah, hetkel on 5 tätoveeringut. Arvestades mu tätoveeringute huvi, siis võiks arvata, et mu nahk on paksult tinti täis, aga ei ole. Kas ma soovin tätoveeringuid juurde? Jah.

Kui tätokuradile natuke nahka loovutada, siis varsti ta nõuab nahka juurde. See tätokurat istub mu õlal ja sosistab miskit kõrva ning vahel lausa röögib. Peas hakkavad liikuma ideed ja mõtted, et kuidas tätokuradi isu rahuldada.

Arvestades seda, et kui palju olen tätoveeringute maailma uurinud, siis ju ei tohiks probleemi olla. Selles osas jah, aastate jooksul on tekkinud lemmikud tätoveerijad, kelle kunsti fännan ja vabalt usaldaksin kinnisilmi oma naha neile torkimiseks. Ok, ideede osas on natuke keerulisem. Kuna näinud ju meeletus koguses tätoveeringuid, siis tean täpselt, mida oma nahale ei soovi ja veel raskem on otsustada, et mida siis lõpuks oma nahale soovida.  Tahaks ju midagi huvitavat ja erilist. Kord tekib üks idee, siis juba teine. Alati panen mõne idee marineeruma, et kas 1-2 aasta pärast sama idee ikka meeldib või mitte. Aga nojah, aastaid hiljem on juba uued huvitavad ideed ja tänan õnne, et eelmist ideed kohe täide ei viinud.

Kummalisel kombel olen hakanud mõtlema tätoveeringutele teise nurga alt. Kui ohtlik või ohutu see tegevus ikkagi on inimese organismile? Ok, hügieeni osa on oluline ja selles osas oskan tähelepanelikum olla. Otseselt keegi vist ei ole tätoveeringute tõttu ära surnud (kindlasti mõni juhtum kusagil on olemas). Tätoveerimise värvid võivad tekitada allergiat. Okei, tegelikult on võimalik leida infot, et mis tätoveerimise värvid on ohutumad. Tätoveerijalt saab ka üle küsida, et mis värve kasutab ning saab värvide kohta tausta uurida. Jällegi teema, millele tätoveeringute saajad ei mõtle. Hea oleks, kui ikkagi inimene teaks, mis värve kasutati. See on oluline just siis, kui ikkagi peaks mingitel põhjustel tekkima probleeme ja tulevikus teab hoiduda.

Kuid mind on hakanud häirima üks teine teema. Nimelt värvide osakesed jõuavad veresüsteemi. Tätoveerimisel tekitatakse pisikesed nahavigastused ja tätoveerimisnõelal olev värv kantakse värsketesse haavadesse. Kuna värviosakesed on organismi jaoks võõrkehad, siis keha hakkab tegema kõike, et olukorda parandada. Osa värvi lükatakse haavadest välja. Osa värvi kapseldatakse naha sees. Ja kahjuks osa värvi jõuab vereringesse. Kuid kas see ohustab inimese tervist? Kui tilgutada pisike tilk värvi vette, siis tegelikult on hirmutav mõelda, et see kõik läheb inimese kehasse. Aga tätoveerimisel kasutatakse kui palju värvi?

On juhtumeid, et tätoveeritud inimestel on olnud lümfid musta värvi (arstid ekslikult arvanud, et on mingi haigus ja siis selgunud, et tätoveerimise värv). Samuti tekib siis küsimus, et kas tätoveerimise värvi osakesed võivad veel kusagile kehas tiksuma jääda? Ja kui jäävad, siis millised võivad olla tagajärjed?

Tätoveeringutega kaasneb nahavähi risk. Kuna tätoveeringutega traumeeritakse nahka ja naha sisse jäävad värviosakesed, siis tulevikus võib see tekitada probleeme. Lisaks on juhtumeid, et suurelt tätoveeritud pindade puhul on raske õigel ajal tuvastada nahavähki ja lõpuks avastatakse asi liiga hilja.

Mingil perioodil hakkasin selle teema kohta rohkem infot otsima. Natuke materjali leidsin ja osa materjali oli nii hirmutav, et loobusin edasi uurimisest. Ma ei soovinud ennast liigselt ära hirmutada, sest paratamatult mulle ikkagi meeldivad tätoveeringud ja miskit ikkagi sooviks oma nahale juurde. Kuid kui lõpuks jõllitan arvutit ja valmistun tätoveerijale kirjutama, siis jälle otsustan ümber. Peas hakkab kummitama küsimus, kas see ikka on minu keha jaoks ohutu tegevus?

Ehk ma mõtlen üle? Ma ei usu. Terved inimesed suhtuvad oma tervisesse liiga hoolimatult. Kahjuks oman kummalist sündroomi ja selle tõttu tean, kuidas väikesed asjad võivad tervist mõjutada. Mingid näiliselt ohutud ained võivad lõppeda katastroofiga. Sedasi paratamatult hakkab paremini aduma, et kui õrn on inimese organism.

Kas ma ikkagi soovin tätoveeringuid? Mingid mõtted liiguvad ja eks näis, kas suudan välja mõelda miskit sellist, mis rahuldaks tätokuradi iha, mida tätoveerijad oleks nõus tegema ja mis oleks minu mõistes piisavalt ohutu… Dziizaz, ma tõesti olen veidrik…

Jep, pildil on näha natuke miskit minu ühest tätoloomingust minu nahal… seda peaks parandama… aga… eee… nüüd ehk said inimesed ka vastuse, miks ma ei kipu inimesi tätoveerima…

